Pudotus

Neljäs päivä alkakoon! Aamupalaksi “Omenapuuro”, eli omena, päärynä, kaksi sellerinvartta, loraus vettä ja ripaus kanelia soseutettuna. Yllättävän hyvin “kuurilla” pysynyt, ei ole erityisemmin ollut nälkä, vaikka jotenkin heppoisia nämä ateriat ovat olleet. Eilen oli päivälliseksi palsternakka “kuskus”. Eli tehosekoitettu palsternakka maustettuna suolalla, öljyllä ja sitruunamehulla, tarjoiltuna rukolan, päärynän ja kurpitsansiementen kera. Hyvää oli! C:lle tein saman aterian, mutta kukkakaalista, kun se ei tykkää palsternakasta. Mun mielestä tässä ei kyllä maistunut voimakkaasti palsternakka. Oli vaan hyvää. En myöskään rukolaa laittanut herran ateriaan, pelkkää salaattia. Ei ollut tarpeeksi, eikä se edes tykkää siitä. Olen tehnyt sille aina vähän isompia annoksia, kyllähän se paljon enemmän kuluttaa kuin minä.

En ole innokas itseni punnitsija, mutta nyt olen muutaman kerran käynyt vaa’alla. Ja kummasti olen kepeytynyt. JA on C:kin. Mä en niinkään hae painonpudotusta tällä, vaan juurikin sitä energiaa ja terveellisyyttä. Mutta C kyllä toivoo laihtuvansa. Ja on se kyllä aika väistämätöntä näillä aterioilla. Mun on kyllä pakko sanoa, etten ole ihan vakuuttunut tän kuurin riittävyydestä pidemmällä aikavälillä. Vaan kolmeksi viikoksihan se oli suunniteltukin. Ehkä oli tarkoituskin laihtua? En lukenut kirjan alkua, ainoastaan ruokaohjeita, ehkä siellä on ollut jotain tuosta.

Eilen olen ommellut ja pitkästä aikaan kiinnittänyt katseen myös muihin pussukoihin. Mulla on niitä jäljellä noin kourallinen. Mikä on siis ihan kamalan vähän. Varastot ei varmaan koskaan ole olleet näin tyhjät. Olen niin vaan noita nukkepussukoita ommellut, että kaikki muu jäänyt vähemmälle huomiolle. Eilen aloin sitten silittämään tukikankaita ihaniin, uusiin Japanintuliaisiin. Ai että! Tänään pääsen piirtämään niihin kaavat, ja leikkaamaan. Ja jos olen oikein reipas niin myös ompelemaan niitä! Tajusin juuri, että koulut alkaa ihan just, ja sehän tarkoittaa myös Back to School myyntejä! Ja mä olen ihan auttamattomasti niistä jäljessä! Mun aikataulutus on kyllä välillä niin surkea! No, tänään yritän kiriä!

Ei muuta! Nyt tehtävä kauppalista loppuviikolle. Edelleen säästäväisyyden kanssa vähän hakusessa. Paha paha. On vaan niin paljon kaikkea kivaa! Onneksi kuitenkin aika pieniin ja halpoihin juttuihin tyytynyt! Mut silti. Nukketaloakin taas laitellut, kun sain uuden keittiön.

Ette tainneet tasta postauksesta juuri kostua. (apua! voiko noin edes sanoa??)

xoxo,

Raisa

 

Leave a Reply

