Kätevä käsistään, tuo Puputyttö.

Koska minulla on askarteluvaihe meneillään tekee mieleni postata ainakin jotain viimeaikaisiani tekeleitä. Ihan vaan inspiraatioksi ja ilahdukseksi.

Minä en ole tarkka pipertäjä, vaikka siis pipertäjä välillä olenkin. Mutta tarkka en. En luonteeltani, enkä myöskään fysiikaltani. Kädet ei vaan osaa, vaikka piirtää suoraa viivaa tai silmä ja sormi -yhteistyö ei aina toimi. Ja näillä eväin on minun pärjättävä. Olen tästä ehkä jo joskus kertonutkin, kuinka minulla oli yksi kaveri kylässä, ja hän katsoessaan nukketaloani reippaasti pisti käden sisään (taloon! Ei minuun!) ja poimi sieltä jonkin pienen yksityiskohdan, pudottamatta mitään! Minä aina onnistun kaatamaan jotain, tai pudottamaan hyllyltä tms. Käsi ei yksinkertaisesti ole niin tarkka/vakaa. No, elämä on! Minä teen omalla, epävakaalla tyylilläni. Niin, että kuvani täällä eivät ehkä ole niin kauniita katsella ja sillä tapaa innostavia, mutta jos näette sinne epäsuorien viivojen ja horjahtaneiden kirjaimien taakse voitte ehkä löytää sen, mitä olen työlläni tavoitellutkin. Jos hyvin käy. 🙂

Tässä taannoin, etsiessäni rusetin kaavaa (ompelen Minni Hiiri pussukkaa nukelle, ja Minnillähän tulee olla rusetti) löysinkin joskus Uraohjusvalmennuksessa ollessa taittelemani mustan paperiarkin. Ja samalla käsiini osui muutamia ikivanhoja paperille tulostettuja pieniä valokuvia. Rusetti unohtui (löysin sen pari päivää myöhemmin, ihan eri paikasta), sillä innostuin tekemään mini-mini-albumin. Ehkä kaikista (tai sitten ei) rakkaimpia ja ihanimpia askarteluita ovat ne, jotka eivät pyri maailmanvalloitukseen. You know, sellaiset, jotka eivät missään vaiheessa ole tehty sillä mielellä, että näitä voisi ehkä jossain tilanteessa mahdollisesti joskus myydä. Vaan ihan opmaksi iloksi tuherrettuja asioita, tarkoituksettomia. Hassuja.

Niin, viidessä minuutissa minulla olikin valmiina pieni albumini, jonka ajattelin lähettää Englantilaiselle kirjekamulleni. 15741518966_1593bdb261_kTähän ei oikeasti mennyt kuin se viitisen minuuttia. Tarvikkeina olivat washi teipit, kaksipuoleinen teippi, geelikynät, A4 paperi (omani oli jostain kirjaston poistomyynnistä ostamastani sarjakuvakirjasta otettu tyhjä, musta sivu) ja kuvat. Albumi on taiteltu tähän tyyliin. Sitä voi käyttää moniin eri tarkoituksiin, ja eri kokoisille papereille tietty.

Täytyypä tästä lähteä töihin! Huomenna muuten Tampereelle, elämäni ensimmäiselle työmatkalle!! Siellä on Käsityömessut ja minä olen meidän osastolla myymässä ihquja askarteluvälineitä! 😀 (On ihan kummaa olla näin ihastuksissaan omasta työstään! Nytkin aikuisten oikeasti odotan, että pääsisin töihin. Johtuu kyllä siitä, että minulla on yksi leikkuriterä, musteita ja pikkulintuleimasimia tilauksessa, ja niiden pitäisi tänään tulla!)

Hauskoja askarteluhetkiä!

xoxo,

Raisa

5 thoughts on “Kätevä käsistään, tuo Puputyttö.

  1. Oi, mulle tuli skräppäyshimo. Vaikka en ole koskaan varsinaisesti skräpännyt. Mutta nyt olisi kiva tilata Blythe-kuvia paperisina Ifolorilta ja tehdä joku albumi. ❤

    • Parasta! Juuri tämän halusinkin välittää! Ei tarvitse olla varsinaisesti skräppääjä, edes kätevä käsistään (vaikkakin tiedän, että sinä olet!) taikka yhtään mitään, ja siltikin voi nauttia käsillä tekemisestä, innostua pienestä näpertämisestä ja tehdä jotain hauskaa. Tiesitkö, että kirjastossa voi tulostaa vaikkapa valokuvia, ja ainakin meillä Tikkurilassa myös värillisenä. Vantaalla hinta on 40 senttiä per tuloste, eli yhdelle kuvalle, jos oikein pieninä tekee, ei hintaa jää juuri laisinkaan. Tulin eilen illalla Tampereen käsityömessuilta, ja nyt tekis niin hirveästi mieli tehdä ihan kaikkea, vaikken mitään demoja kyllä ennättänytkään katsomaan. Mutta kaikki se askarteluenergia mitä siellä oli! Ja ne paperit ja koristeet mitä kotiin sieltä raahasin! Voi kunpa vaan olis enemmän aikaa, tai kykyä käsitellä sitä paremmin. 🙂
      Askartelun iloa!
      xoxo,
      Raisa

      • Itse asiassa mun printterillä saa valokuvatasoista väritulostusta. Tarvitaan vaan alan paprua ja uusi värikasetti. 🙂 Mulla olikin laatikossa pieni pahvialbumi ja siihen saranarenkaat. Ihanaa, innostuin kovasti tästä sun postauksesta!

Leave a Reply

