Kotka on laskeutunut!

C on palannut reissultaan ja meidän valtakunnassa kaikki hyvin! Sain jättikasan skräppikamaa (ne mitä olin itse tilannut) ja amerikkalaisia herkkuja! Nom nom nom! Ihanaa! Vaikka meillä onkin superihanat Samba -sipsit kyllä vaihtelu silti virkistää, ja spesiaaliherkut on aina spesiaaleja!

Mun skräppivalikoima on nykyisin huikea! Ennen tätä nykyistä innostusta olin tosi paljon skräpännyt vaan saadakseni vanhoja tarvikkeita käytettyä alta pois, enkä erityisemmin ollut ostanut mitään uutta. Ja kuten olen jo kertonutkin koko mixed media mennyt multa jotenkin ohi, tai siis en ole siitä muutamista kokeiluista huolimatta erityisemmin innostunut. Osittain kyllä sen takia, että mua herkästi ärsyttää kaikki tosi “hip” ja “pop”. Kaikki, mistä “pitäis” olla tosi innoissaan. Ja Mixed Media on juuri sitä. Joten minä, ihan vaan ollakseni vastarannankiiski en siihen junaan hypännyt. Mutta uuden askarteluinnostusken myötä on sekin alkanut kiinnostaa. Ja silloinhan sitä pitää saada miljoona uutta pulloa ja putelia, maskeista ja sabluunoista puhumattakaan. Huh huh!

Ja koska meillä ei niitä erityisemmin ole, siis juuri tuota mixed media krääsää, niin joudun sen hankkimaan muualta, ja tässä tapauksessa hankin amerikkalaisesta skräppikaupasta, ja Ebaystä, niin että C kotiin tullessaan sitten raahasi niitä mukanaan. Osa joululajoista jouduttiin postittamaan, koska kahdesta matkalaukusta huolimatta kaikkea ei satu mahtumaan mukaan. Mutta ei se siis kokonaan minun vikani ollut! Oikeesti. Niin, ihan oikeesti ei ollut. Aikuisten oikeesti. Miten musta tuntuu, että mitä enemmän vakuuttelen sen epäilyttävämmältä alan kuulostamaan…

Skräppitaivas minun pöydälläni!

Skräppitaivas minun pöydälläni!

Mitäs sanotte? EIkö aikas ihanan näköinen läjä! Suurimman osan olen nyt saanut joihinkin tilapäisen oloisiin paikkoihin, täytyy jotenkin yrittää järkeistää skräppikamojen järjestystä, kun niitä alkaa olemaan niin paljon, ja tilaa vievästi. Ja ennen kaikkea koska nyt taas skräppään kotonakin. Ja siis ylipäätään skräppään. En vaan tiedä miten sen järkesityksen tekisin. Okeassa ainakin pitäis päästä käymään. Siellä on yksi hyllykkö, siis sellainen rullilla oleva, jota olen jo viime vuonna pyytänyt joululahjaksi. Nyt olis ehkä aika jo toteuttaa tuo toive, ihan itse.

Niin, tavaroita purkaessa oli tietenkin pakko niitä vähän myös testailla. Paperita tukemassa oli tälläinen tavallinen kartonki.

tavallinen kartonki

tavallinen kartonki

Halusin kokeilla mustaa gessoa, joten testasin samalla uutta kukkasabluunaa, ja sitten vähän helmiäishoteita ja musteitakin. Ja niin siitä tavallisesta kartongista tuli tälläinen! Nätti!

IMG_0055Skräppääminen on kyllä niin kivaa, jotenkin harmi, että sillä on taas vähän sellainen ankea maine. Vai onko? Itsestä tuntuu että on. Mä itse skräppään ennen kaikkea siksi, että pidän siitä, toissijaista on muistojen taltiointi. Vaikka sekin on tärkeää, varsinkin lapset tykkäävät katsoa omia sivujaan. Ja onhan se melkoinen aarre niille, ja tietty muillekin. Niin, että missään tapauksessa tämä harrastu ei rajoitu pelkästään perheellisiin. Vaikka melko usein ensisysäyksen skräppääminen saakin juuri vauvakuvista. No, mulle on ihan sama minkä takia kukakin aloittaa, kunhan aloittaa! Se on niin antoisaakin! Ja tarvikkeet on ihania!

15765118307_a07fec4421_k

Muistatteko vielä ne liitutaulutussit? Millä saattoi piirtää ikkunoihin ja muihin liukkaisiin pintoihin? Käytin niitä kirjoittaakseni C:lle viestejä ympäri taloa.

15763558410_ee0562a73e_k

Ja eilen ostin lisää tusseja, antaakseni niitä joululahjaksi eräälle henkilölle, kera lupauksen, että tyttäreni tulee piirtämään ikkunoihin jotain. Aika kiva lahja! 🙂

Yksi lahjoista joka lähti Jenkkeihin C:n matkassa oli lahjakassillinen origamikurkia. Tuhat kurkea taiteltuaan saa toivoa, ja Hiroshiman pommituksen jälkeen nuori syöpäpotilas, taiteltuaan ensin nuo tuhat paperikurkea, toivoi parantumistaan. Toive ei toteutunut, mutta edelleen origamikurjet symboloivat toivoa, tai jotain. Lukekaa wikipediasta. Luinkin juuri, että niiden kurkien pitäis olla itse taiteltuja. Hm…Olis siis pitänytkin lähettää origamipaperia ja kurjentekoohjeet. No, elämä on. Niin, enkä mä tietenkään tuhatta kurkea taitellut! En edes sataa, yli 50 kuitenkin.

15765116647_353a613f97_kOrigamipaperit ovat niin kauniita. Mä kirjoitan joskus lisää joululahjoista, mulla on (omasta mielestäni) melko hyvät ideat tälle vuodelle. Kunpa vaan ennättäis niitä myös toteuttamaan! Tuntuu, että oon koko ajan töissä!

Ai niin, en sentään! Tiistaina kävin kampaajalla! Värjäsin ja leikkasin, ja ekaa kertaa vuosiin, ihan mallin mun tukkaan. Laitan kuvan joskus. Nyt se on kuitenkin niin lyhyt, että ehkä joskus uskaltautuisin sitä myös värjäämään jonkun muun väriseksi.!

Nyt täytyy lähteä töihin. Olipa taas tyhjänpäiväinen postaus. Sorry!

xoxo,

Raisa

4 thoughts on “Kotka on laskeutunut!

  1. Pitkästä aikaa tänne törmäsin ja postauksesta hurmioituneena/häkeltyneenä menin ja tilasin itselleni luvattoman paljon skräppikamaa. Tosin tuo tilaus (seli seli) oli sellainen jota olen jo pidempään pyöritellyt ja pari kertaa laittanut sinne ostoskoriin asti mutta sitten poistanut kokonaan. Selkeä lupaus itselleni saada joulukortit ajoissa valmiiksi. Uuttahan ei aloiteta ennen kun edelliset, etenkin joulukortit, ovat valmiit. Kaiken lisäksi, oikein kirsikkana kakussa, olen tosi paska skräppääjä. Ja laiska. Mitä tulee skräppimateriaaleihin, en erota varpusta harakasta koska en osaa käyttää kaukoputkea, ja lopputulos onkin roskiskamaa. Onhan se kuitenkin kivaa.

    • Loistava motivaattori (jos oikeasti tuollaisia päätöksiä pystyy pitämään!) saada joulukortit valmiiksi! Mulla on joulukortteihin ensimmäistä kertaa idea (en erityisemmin välitä korttien teosta, kun ne useimmiten annetaan pois) ja tarvikkeetkin hankin, mutta aika ei meinaa millään riittää. Ja pitäis loput kiitoskortit kevään rippijuhlistakin tehdä…ääh! Mutta ehkä mäkin voisin asettaa itselleni joitain ehtoja noiden uusien kamojen käytön suhteen. Mä olen vaan niin mahdottoman huono pysymään missään hienoissa suunnitelmissa, jos niissä vähääkään vaaditaan itsekuria.
      Ei sellaista voi ollakaan kuin paska skräppääjä! Varmasti teet hienoja ja persoonallisia sivuja! Ja kuten itsekin sanoit, onhan kuitenkin se itse tekeminen kivaa. 🙂
      xoxo,
      Raisa

Leave a Reply

