Kuvapäiväkirja torstailta.

Torstain tekemiset näin sunnuntai-aamun ratoksi.

Samperi soikoon! Myöhästyin bussista ja nyt joudun odottamaan 16 minuuttia! Ärsyttävää!

Samperi soikoon! Myöhästyin bussista ja nyt joudun odottamaan 16 minuuttia! Ärsyttävää!

Bussissa olis hyvin aikaa lukea, mutta uh...jo parin minuutin päästä tulee huono olo.

Bussissa olis hyvin aikaa lukea, mutta uh…jo parin minuutin päästä tulee huono olo.

Joten katselen kanssamatkustajia ja ihailen maisemia. Jos täällä vaan olis parempi ilma, niin tykkäisin aika paljonkin matkustaa julkisilla.

Joten katselen kanssamatkustajia ja ihailen maisemia. Jos täällä vaan olis parempi ilma, niin tykkäisin aika paljonkin matkustaa julkisilla.

Kuten tästä hienosta kuvasta voittekin päätellä - Ensiksi meni Ekoloon. Tykkään Ekolosta paljon.

Kuten tästä hienosta kuvasta voittekin päätellä – Ensiksi meni Ekoloon. Tykkään Ekolosta paljon.

15380741374_499b767873_k

Ekolosta menin Viivoaniin, kuten näette. Viivoanista pidän paljon,ja varmasti pitäisin vielä paljon enemmän, jos ymmärtäisin paremmin mitä ne tuotteet on, ja jos ei tarttis olla niin varuillaan vanhentuneiden tuotteiden suhteen. Sieltä saattaa ihan hyvin päätyä ostoskoriin jotain, jonka parasta ennen päiväys on viime vuodelta. Kuivatuotteita tai säilykkeitä kylläkin. Ei kai niissä mitään vaarallistaakaan kyllä ole. Varsinkin nyt kun olen tehnyt vähän kummallisempia japanilaisia ruokia on tästä paikasta tullut minulle aarreaitta. Nyt ostin mm. enoki-sieniä ja friteerattua tofua.

Viivoanista kävelin Heluna Shoppiin, josta unohdin ottaa kuvan. Helunasta ostin paljon meikkejä ja muuta kosmetiikkaa. Ostin niitä myös Ekolosta, mutta siellä(kin) se on sellaista epävegaanisten aineiden vahtaamista, jota Helunassa onneksi ei tarvitse tehdä. Niin, jos ette tienneet Heluna Shop on täysin vegaaninen pikkupuoti Helsingissä, mutta myös verkossa. Ja koska minulla oli hillitön törsäysfiilis päällä (tämä osittain oikeutettua – olen tässä kuussa saanut isomman palkan, veronpalautukset ja vielä saamassa palkkiot myydyistä kirjoista, joten kuvittelen, että minulla on oikeus ostaa kaikki, mikä ei karkuun juokse. Ja näin olen toiminut, ja nyt olen kusessa. Elämä on.) ostin kaikkea kivaa ja KENGÄT! Hitto! En ole ostanut uusia kenkiä kaupasta siis oikeasti moneen vuoteen! Mun kengät on aina kirppikseltä! No, nyt ei ole! Niin tyytyväinen! Kengät ovat ihanat jalassa, tosi lämpimät ja pohja on epäliukas, siis tosi pitävä. Nyt on tietenkin jo toiset kengät kiikarissa…mutta maltan vielä mieleni!

Helunasta Kaikuun, joka siis sellainen Fair Trade kauppa lähellä Sörnäisten asemaa. Ostin sieltä 15 kpl kasseja. Aion värjätä ne ja vielä taas innostua työstämään Pinkkistä ihan tosissani. Joskus. Käytin liikaa rahaa ja nyt hirvittää. Aiemmin olen itse ommellut kassini hääjuhlistani jälkeen jääneistä (jälkeenjääneet? voiko kangas olla jälkeenjäänyttä?) pöytäliinoista. Kamalan hidasta ja sitäkautta asiakkaalle kallista, joten ajattelin, että laitetaan Kiinalaiset/Intialaiset naiset asialle. Mutta ei saa halvalla niiltäkään. Ja ihan oikeasti ei pitänytkään niitä riistää, mutta yhden kassin hinta oli sen verran suolainen, että kyllä tuntuu siltä, että Kaikun mies vetää siinä pisimmän korren. No, elämä on.

Ja lopulta Animalian toimistolle.

16001023321_122f99605e_k

Vaikka olinkin shoppaillut hillittömästi ja, erityisesti Helunassa, aikaa vievästi olin siltikin ajoissa. Hyvä minä! Meillä oli PKS:n tapaaminen, tarkoitus oli leipoa pipareita. Ei kauheesti kyllä huvittanut, söinkin taikinaa sitten enemmän leipomisen sijaan. Taikina oli hyvää, kunnes alkoi etomaan. Olen välillä ällöttävä. Mutta oli nälkä.

15383363353_c52ddd617f_k

Iloiset piparinpaistajat. Sanna on kyllä just tommonen, että se vaan syö kaiken ja kehtaa sitten vielä murjottaa. Onkohan Annalla (kuvassa selin) neuletakki väärinpäin päällä?

15815603028_6d34b80d21_k

Ainoa hyväksyttävä possu uuniin. Animalian tytöillä on tapansa mukaan tarkoitus jakaa piparia ensi viikolla kaupungilla. Sinne kaikki piparinnälkäiset siis!

15815726750_fe7b12f05b_k

Siat pinoissa. Voi jeesus! En ole koskaan aiemmin älynnyt kutsua piparipossuja sioksi! Niin hauska! Nauroin (itsekseni) niin, että nenässäkihelmöi.

Punktytöt.

Punktytöt. Meillä on PKS:ssa nyt kaksi fantasiatukkaista tyttöä! Punk on! 

15815727130_3579150932_k

Toimistolta Fafa’siin. Kukkakaali-falafelit ja C:lle bataattiranskalaiset. (Syötiin kotona ja katsottiin elokuvaa. En muista mitä. Varmaan nukahdin kesken kaiken, heti ruoan syötyäni.)

16002302222_82f2dbfdd4_k

Kotimatkalla. Bussissa oli joku kuumottava nuori tyttö, ehkä 15-16 v. Se vaikutti olleen “pihalla”, ja oli kuitenkin aivan liian nuori sellaiseen touhuun. Oikeesti toivon, että sillä on kaikki hyvin ja et se on vaan oikeesti vähän pihalla. Tai jotain. Mä istun muutan aina bussissa samalla penkillä. Ärsyttäviä aikuisten tapoja. En tietenkään silloin, jos tulen täyteen bussiin, mutta useimmiten menen päättäriltä päättärille, ja pääsen näin ollen tyhjään bussiin. Tiedän, ettei tää kuulosta miltään, mutta kerran kun menin meidän pysäkiltä bussiin siellä olikin jo joku punatukkainen nainen, ja se istu tyhjässä bussissa, mun paikalla. Olin aika järkyttynyt. Piti soittaa siitä C:llekin, mut ei se ihan ymmärtänyt mitä mä vauhkosin.

15380742374_856bbf5da2_k

Meikkiksen meikit! Ja poikien riisiluut.

Sellainen oli meikäläisen torstai pääpiirteittäin. Oli kivaa! Mun iho on kaikesta tosta uudesta kosmetiikasta niin hämillään, että kehitti kaksi megaisoa ja ärtynyttä finniä. Kiitos.

Tässä vielä seuraavalta päivältä tukka- ja tyylikuvia! 😀

15380742714_4ddeb44c6e_k

Tukka edestä!

15815604008_1207e7d938_k

Kamera edestä! Ja tukka sivulta! Enkä ymmärrä mitä olivat viittaukset Rihanna-tukkaan. Ei ole Rihanna-tukka!

15817247947_868dbfb11d_h

Hillitty (oikeesti! On mustat sukkikset ja musta neuletakki, joten on hillitty!) työlookki. Uudet kenkäni olivat tämän asun kanssa kuin piste i:n päällä.

Nyt täytyy taas mennä. Olen ihan loppusuoralla yhden tilauksen kanssa, sitten on vielä yhden kassin ompelu, ja sitten { tyhjyys }. Ehkä pääsen (siis niin, että kaikki muut asiat väistyy tieltä) työstämään Pinkkikselle jotain uutta kuvioo. Oon mahdollisesti ajatellut luopuvani kaikesta sälästä, ja alkavani tekemään niinko malliston tai jotain. Enempi omia juttuja. Mut saa nyt nähdä! Ei ole hulluun luottaminen!

Tänään taas yhdeksään asti töissä! No, eipähän tarvitse laittaa ruokaa!

Ompa muuten pirullinen pyöräilykeli! Olin niin kiukkunen ja hikinen ja märkä eilen (vai oliko toissapäivänä? Koska lumi tuli?) kun pääsin töihin. Saateri soikoon! Ja siellä meni Kehällä ainakin kaksi lumiautoa (mitä ne nyt on nimeltään, jotka vie lumet pois?) raapimassa asfalttia, ja minä! hyvä ihminen, joka yrittää pyöräilyllään pelastaa maailman! hikisenä poljen paksussa, raskaassa lumessa. Aura! (oli siis se sana!) Niin, eikä lumiaurasta tietoakaan! Onneksi oli takaisintullessa sentään aurattu, ja olin hyvin iloinen ja kiitollinen. Pyöräily on oikeasti niin mukavaa, kunhan lumiauto(aura) on ensin tehnyt siitä helppoa… (en tiedä [taaskaan] mikä se sana on, mutta huomaatteko kuinka vähän vittuilen itselleni, tarvitsen autoa, jotta pyöräily olisi mukavaa.)

Koittakaahan taas olla ihmisiksi! (olen muuten askarrellut ja tehnyt joululahjoja, mutten ole saanut otetuksi kuvia. Joku toinen kerta sitten!)

xoxo,

Raisa

9 thoughts on “Kuvapäiväkirja torstailta.

  1. Hei kiitos tosi paljon tosta mun naaman lätkäisystä tohon pstaukseen. Tosi kiva. ja tosi kiva kun pitää AINA olla tuulipuku päällä kun sillä pyörällä sotken. Näytän joltain pitkäaikaissairaalta joka asuu vankilassa. Mitä noi meikit on? Voitko eritellä? Silmäryppyvoidetta ja jotain. Mikä toi kynä on?

    • Ajattelinkin, että saattaisit tykätä! 😀 Oikeesti hyvältä näytät, jopa tuulipuku päällä!
      Meikit on: Benecos: meikkivoide, irtopuuteri ja luomiväri-duo; BWC: ripsari ja peitekynä (just se kynä, mistä kysyit); Giovanni(?): hiusgeeli; Logona: föönineste; pari hammastahnaa; Madaras (??): yty kasvovesi ja Preserve merkkiset höylä ja terät. Ai niin, ja Avalon Organics silmänympärysvoide. Uudistava tai jotain.

      xoxo,
      Raisa

      • Joo, itselle, itselle! Kyllä kieltämättä vähän emmitytti, mutta hyvin sillä saa tuuheutta tukkaan. Olen tullut sen käytössä suorastaan mestariksi. Kiiltosuihkeen, jonka ostin joitakin vuosia sitten, käytössä on vielä parantamisen varaa.
        R

  2. Hei mahtavaa, alatko säkin innostua kengistä! Mulla olis muuten just sun kokoa tosi söpöt sellaset mustat korkkarit jotka on Helunasta, en ole käyttänyt niitä kun ne on just sen puoli kokoa liian pienet. Haluuks?

    • Ah! No arvaa kaksi kertaa haluunko! Käytin ne sulta saadut tennarit niin loppuun, että Chrisiä hävetti kulkea missään mun kanssa, näytti kuulemma kodittoman kengiltä. Oli heitettävä lopulta sit roskiin. Mun pitäis muutenkin tulla ens vuoden puolella, siis heti siinä alussa tekemään niitä vinyylitulosteita. Koitetaan sopia lounastreffit kaupungille. 🙂

      xoxo,
      Raisa

      • Jee! Mainiota. Mä niin voin kuvitella ne kengät sulle. Joo, sovitaan! Ja meidänkin uuteen kotiin saa tulla syömään ens vuoden puolella!Oon ollut hme erakkorapu koko syksyn mutta nyt alkaa tulla taas sosiaalinen fiilis. Pus!

Leave a Reply

