Puputytön Suosikki: Kippo!

Lounaalle kaverin kanssa? Pikkupurtavaa shoppailun lomassa? Jäätelönnälkä yllätti? Nopea eväs mukaan? Minne mennä? Vegaanille nää on aina vähän kinkkisiä juttuja. Kyllähän ravintoloista saa, yleensä etukäteen varaamalla, vegaanisen annoksen, ja jäätelöäkin saa kaupasta muovirasiassa, ja banaani ja pähkinät on helppoja eväit jne. Mut entä jos haluaisikin jotain vähän enemmän, jotain vähän “normaalimpaa” ja helpompaa?

No Kippo tietenkin! Mä en ymmärrä miten mä olen voinut olla kuulematta tästä paikasta! Ok, myönnettäköön että olen kuullut jotain paikasta, josta saisi vegaanista “frozen yogurt” (onko tätä suomennettu??) ja myös kahvilasta, josta saisi vegaanisia voileipiä. En kuitenkaan tiennyt, että kyseessä on yksi ja sama, valoisa, ihana, kaunis ja ennen kaikkea superherkullinen paikka. Myönnettäköön, että Forumissa olevat kierreportaatkin olivat minulle yllätys! Mistä hitosta ne on sinne tulleet? Ja koko se yläkerta oli ihan uusi, hieno ja valoisa.

No, Kippo on kuulemma jo vuoden siellä Forumin yläkerrassa ollut, ja minä kävin siellä ensimmäistä kertaa viikko sitten. Tästä näette, kuinka pihalla minä olen kaikesta. 🙂

No, koska kokemuksia paikasta on kertynyt vasta yksi en osaa arvioida muuta kuin yhden annoksen, voileivän nimeltä Johnny Cashew ja keskikokoisen jääjogurtin (kolmella täytteellä:ananas, kookos ja mustikka) mutta ystävättäreni vakuutteluista päätellen myös hänen voileipänsä oli hyvinkin maukas. Valitettavasti en löydä ko. paikan kotisivuja, joista olisin menusta kenties bongannut sen mitä kaveri söi. Ulkoa en muista. Olen kuitenkin valmis uhrautumaan, ja kokeilemaan jokaikistä voileipää jota siellä kaupitellaan!

16298006346_2b348bda75_k

Saanko esitellä: Johnny Cashew

Voileipä tuli nopeasti ja mikä parasta se oli ihan älyttömän maukas. Eikä vaan että voi video, jotain vegaanista syötävää ilman mitään ihmekikkailuja kassalla, vaan oikeasti todella hyvän makuinen. Ainoa miinus siitä, että se oli melko sottaista syötävää. Tiputin päälleni ainakin kolmesti jotain mömmöä. Syömäkaveri ei kyllä kertaakaan.

Jälkkärinä mulla oli siis se jäätelöntyylinen jogurtti.

16136569680_cc57426173_k

Slurps!

Jäätelö oli myös erittäin hyvää! Olisin toivonut vähän “syntisempiä” täytteitä, tai mitä ripoteltavia ne nyt onkaan. Vaikka olivat valitsemani hedelmät ja mustikatkin oikein hyviä.

Kipossa myytiin myös mehuja ja smoothieta, oikein sellaisia hyvää tekeviä, terveellisiä ja varmasti myös herkullisia. Minulle tällä kertaa riitti kuitenkin nämä kaksi ihanuutta. Ehkä ensi kerralla sitten.

Kaikki annokset ovat muuten joko lakto-vegetaarisia (jogurtit ja voileipien mozzarellajuusto?? voidaan tehdä myös lehmätissimaidosta, jos se on sun juttus) taikka vegaanisia. Vegaanisessa annoksessa mozzarellan (en muista ihan varmaksi, että oliko se mozzarellaa vai jotain muuta) sijaan on tofua. Ja vegaaninen jogurtti oli tehty heidän oman soija(?)reseptin mukaan. Eli ei kovinkaan suurta riskiä saada epävegaanista annosta. Ja tää on iso plussa! Inhottaa aina kun joutuu vahtaamaan sitä, että onko tässä nyt majoneesia tai muuta iljettävää.

Tää on kyllä ihan ykkösmesta! Aivan ihana! Ja miten se Forumin yläkerta muutenkin oli niin valoisa ja viihtyisä. Muistin sen sellaisena kulahtaneena läpikulkupaikkana.

Ah, nyt tulikin nälkä kaikesta tästä hehkutuksesta!

Kippo siis sijaitsee Helsingissä, Forumin yläkerrassa. Se ei ole tunnelmallinen serusteluravintola, niitähän täällä on jo ihan kiitettävästi, vaan juurikin lounaspaikka, josta saa nopeasti mahansa täyteen herkullista, suht edullista vegaanista ruokaa. Löysin menun kun oikein etsin. Näköjään facebookissa toimiva kotisivu niillä tällä hetkellä. (Mä en yhtään tykkää mennä faceen, kun siellä on kaikenmaailman lukemattomia viestejä, kaveripyyntöjä ja luukun täydeltä kaikkea todella kiinnostavaa ja tärkeää. Joten kävin vaan ton menun teille hakemassa.) Lämpimästi suosittelen!

xoxo,

Raisa

3 thoughts on “Puputytön Suosikki: Kippo!

  1. Kippo on tosi ihana! Lasten kanssa aika usein tullut käytyä, hekin tykkää. Tosin siihen viereen on tullut sellanen joku keraaminen taideteos jota on kiva käydä heiluttamassa niin että ohikulkijat mulkoilee. Siis en minä käy heiluttamassa vaan viis- ja kolmevuotiaat kaverinsa kanssa. Mä vaan mulkoilen ihmisille takas, sitä paitsi se on ruma se taideteos.

    • Mä oon kyllä kuullut juttua jostain tummatukkaisesta naisesta, joka käy heiluttamassa Forumin yläkerrassa sijaitsevaa hienoa taideteosta. Samalla kun pienet lapset itkien pyytää äitiä lopettamaan…

Leave a Reply

