Keskiviikon Kootut

Moikkaloikka!

Mikäli olen sattunut jossain postauksessa lupailemaan tälle keskiviikolle jotain “poikkeavaa” se johtui omasta ajatusvirheestäni. Poikkeavuudet ovat luvassa vasta ensi keskiviikolle. Pahoittelen, erityisesti kaikilta niiltä jotka kieli pitkällä tätä postausta ovat odottaneet. 😀 Hahhah!

Ulkona näyttää olevan melkoisen mukava ilma, tai siis ainakaan ei sada lunta eikä ole järkyttävän kylmä, joten taidankin tämän postauksen jälkeen lähteä katsastamaan Arboretumin näin valoisaan aikaan.

Mutta mennäänpähän jo asiaan. Tällä kertaa vuorossa sillisalaattia. Eli kaikkea mitä tällä hetkellä haluaisin. Tarkoitus ei ole yllyttää teitä tuhlaamaan, osallistumaan hillittömään kulutusjuhlaan läntisen pallonpuoliskon mukana, vaan hillitä/lieventää omaa kauniiden tai muuten vain elämääni täydellistävien asioiden kaipuuta. (tätä listaa tehdessä olen [toistaiseksi] sortunut vain yhteen tilaukseen (edit: nyt kahteen), mutta siitä olen sitäkin enemmän innoissani.)

Tästä ihmeaineesta olen kuullut yhdeltä suosikki vloggeriltani (teen tästä myös pian postauksen/listauksen) paljon pelkkää hyvää, ja kuten linkistä klikkaamalla saatatte huomata, että moni muukin on siitä tykännyt. Minullahan siis on melkoiset silmäpussit, aina. Ostin niihin Bulldogia (joo joo, se on miesten tuote, tiedetään.) mut en ole ainakaan ihan vielä täysin vakuuttunut. Ehkä? on nykyään pienemmät ja vähän vaaleammat, mutta edelleen siellä ne pussittaa, joten uutta tököttiä haluaisin. (ja itseasiassa juurikin tänne tein sen tilauksen. Ne ei toimita ulkomaille, ainakaan suoraan tuolta nettikaupasta, mutta ehkäpä niitä myydään muuallakin. Minä tilasin anopin osoitteeseen, ja anopille oman rasvan. 🙂 [ja itselle vielä vähän jotain muutakin…] )

100% Pure:n kahvipapu kofeiini silmänymp. voide.

Mun pieneen “Verenluovutus” vessaani niin sopisi tälläinen hammasmalli! Tahtoo!!

Eikä askartelukirjoja, varsinkaan näin ihanan näköisiä ole koskaan liikaa!

Ah! Mä niin näen itseni kaivamassa tätä repusta (olen käytännön syistä luopunut käsilaukusta, ainakin toistaiseksi ja siirtynyt käyttämään reppua) Animalian Pks tapaamisessa… 😉

Lapsena eksymistä pelkäsi ihan sikana, nyt aikuisena sitä oikein toivoo. Siltikään, eräänlaisena kontrollifriikkinä, en sitä tarpeeksi harrasta, enkä pysty sen sattuessa siitä usein nauttimaan. Esim. aina Japanissa kun eksyn (ja siis eksyn siellä monta kertaa päivässä) se päätyy vaan siihen, että olen ihan superuuvuksissa, kädet painavien kassien kantamisesta irtoamaisillaan, janoisena ja kuumissani. Mutta eväillä varustettuna, kevyellä kantamuksella eksymisessä on jotain taianomaista. Ne on just niitä hetkiä, kun voi harjoitella irti päästämistä ja hetkessä elämistä.

Puput vaan on niin ihania. Tää onkin jo matkalla uuteen kotiinsa. 😀

Mä olen sitoutunut olemaan ostamatta uusia vaatteita vuoteen (en kyllä yhtään muista koska tää umpeutuu, ja sorry nyt vaan Äiti Maa, jos matkustan Japaniin ennen kuin vuosi tulee täyteen sopimus raukeaa!). Olen kyllä tullut pienoiseksi mestariksi kiertämän tätä päätöstä. Vaikkakin kyllä siis jos mua vertaa melkeinpä kehen tahansa suht normaaliin naisihmiseen ostan, varsinkaan uusia, vaatteita äärimmäisen harvoin. Ja kaikki työkelpoiset vaatteenikin olen onnistunut haalimaan kirppiksiltä. Mutta niistä kiertoteistä vähän: olen pyytänyt haluamiani vaatteita lahjaksi, nyt hiljattain paidan mieheltä häälahjaksi. Ja anopilta sain joululahjaksi t-paidan, jonka olin itse valinnut…ja eilen ostettiin tyttären kanssa paita puoliksi. Ja koska alusvaatteet ovat sallittuja (en kyllä niitäkään osta kuin aniharvoin) laskin myös eilen ostamani topin alusvaatteeksi. Jota se kyllä ihan oikeastikin saattaisi olla. Ja oli luomupuuvillaa. Pelastuiko maailma?

Kuitenkaan en ole vielä vajonnut niin alas, että ihan häikäilemättömästi tilaisin vaatteita. Joten tyydyn niitä ihailemaan näin etänä. Kuten tätä t-paitaa, joka olisi kesäksi kyllä melkein must, jos ei muuten niin pienen pienessä vessassani hengailuun. Hampaat on pop!

Melkeinpä kaikki lukijat tietävätkin jo suhteeni eläinten oikeuksiin ja kaikkeen sellaiseen söpöön eläintouhuun. Mutta kaikkipa eivät vielä tiedä, että musta on ihan pirun oikein käyttää tarvittaessa vähän laittomiakin keinoja, jopa vuodattaa verta päästäksemme lähemmäs päämäärää, joka näin lyhyesti sanottuna olis kaikkien eläinten oikeus omaan, mielekkääseen elämäänsä. Mun mielestä olis vaan hupaisaa jos metsästäjät alkaisivatkin ampumaan toisiaan, viattomien eläinten sijaan. Jne. En tietenkään kehoita ketään laittomuuksiin, tai mitään sellaista, mutta olis ihan huippua, jos ihmisten sijaan vaikka karhuilla olis aseet, tai kaneilla. Äh, ironiakohan mua tässä naurattaa, vai mikä. Tappaminen, ja emmä tiedä, ehkä vielä pahempaa, se elämän riisto (emakot niissä pienissä häkeissään kaluamassa kaltereita, koska niillä ei oikeasti ole mitään muuta tekemistä! Mä tiedän mistä puhun, olen viettänyt useamman viikon sikalassa “töissä”. Oikeesti.) vaan on niin väärin, ihan sama ketä on kohteena. Mitä enemmän nautin omasta elämästäni sitä vääremmältä tuntuu riistää sellainen muilta.

Ehkä tää olis ollut kaikki parempi jättää sanomatta. En ole mikään terroristi, mutta nostan hattua niille, jotka saattaisivat jotain tuhmaa asian edistämiseksi tehdä. Ei orjiakaan ilman verenvuodatusta vapautettu.

Jotain kepeää vielä lopuksi, ettei meille jää paha maku suuhun.

Sitten kun mä keksin sen keinon tehdä rahaa, niin nämä tuolit on ensimmäisten asioiden joukossa jotka ostan.

Moikka nyt tältä erää sitten! Metsässä tavataan! Siis ihan ystävällisissä merkeissä! 🙂

xoxo,

Raisa

2 thoughts on “Keskiviikon Kootut

  1. Toi peili olis kyllä hyvin asiallinen sinne meidän tapaamiseen. Ja se eräs äitihahmo voisi sitäkin sitten kritisoida epäasiallisena. Siihen voisin sanoa että sorge, mut HELVETIN hieno peili!

Leave a Reply

