Kuvapäiväkirja Torstailta 12.2.2015

Mikä mainio päivä eilinen olikaan! Kurnauskis!

Melko lähellä, Kenai. Mene pois. Se oli oikeesti ihan kiinni minussa. Aikas ihanaa. Pitäis yrittää pitää sitä vähän etäämpänä, kun sillä “nousee päähän” toi ja siitä seuraa ongelmia. (kohta kuulette.)

16516786785_21c430cb5c_k

Aikamme sängyllä pötköteltyämme noustiin ylös. 7.30. Ei paha. Yöpöytä kuvastaa hyvin minua tällä hetkellä.

15896613613_4f6426d71c_k Ääk! Kiva kun (melkein) kaiken jaat! En sentään sitä, mikä tohon strippiin jäi… 😉 Mä en ole ihan varma, että onkohan nää sittenkään niin ihania kuin alunperin ajattelin. Hauskoja joo, mut tekeekö hyvää iholle? Se rauta taitaa olla paljon parempi? Tietoa? Kokemuksia?16329063158_471628b9f4_k Vaihdoin lakanat koska niissä oli Riston verta. Kenai kävi sen kimppuun kun Risto yritti tulla sohvalle, jossa K siis oli jo meidän kanssa hengailemassa. Ei hyvä. Korva vuosi vielä seuraavana päivänäkin. Reppana. Huomaatteko, että olen korjannut lakanan? Olin heittämässä sitä pois, kun oli keskeltä ihan kulahtanut. Mut sitten muistin hienon kikan, jolla sen sais korjattua! Revin lakanan keskeltä ja ompelin reunat yhteen ja kappas! Sehän on melkein kuin uusi nyt! Ei sitä vieraille kehtais laittaa, mutta tälleen julkisessa blogissa se on hyvä jakaa.15896614673_acb5c721d9_k

Poikien kanssa kävelylle. Käveltiin joen rannassa, tiellä. Huomasin polun johtavan ihan joen viereen ja päätettiinkin sitten mennä sinne. Ja onneksi mentiin! Siellä oli jotenkin niin paljon hienompaa kuin  tiellä. Ja Risto löysi takiaisia.15896615393_9d1e7b6573_kViestittelyä C:n kanssa. Kohta se tuleekin jo kotiin! Jee!
16515069371_c731eaddf6_k Aamujutut. Ollaan villiinnytty muroista. Oikeesti aika kamalaa. Mut ihanaa.16515752942_313cbc26ce_k Aina yhtä sykähdyttävää: Kenai pienessä tekemässään tyynypesässä. Tykkään.16330508449_293f156e88_k Uh oh! Tilasin kaksi planteria. (siis mitä ihmettä ne on suomeksi? kukkien istutus astia? Ei kuitenkaan ruukkuja. Liian kalliita, ja liian hienoja. Toivottavasti en voita ebayssä “huutamaani” lapsellisempaa planteria. Kamalasti muuten ottaa takapakkia toi mun aikuiseksi kasvaminen. Käytiin Pinpulan kanssa H&M:ssa ja olin ihan villinä siellä pienten lasten osastolla. Kaikki parhaat rytkyt oli siellä, mut ne oli auttamattomasti liian pieniä mulle. Välillä vaan niin vaikea muistaa, että olen jo iso tyttö.16515072791_dfa2a297a1_k Hitto soikoon! Onneksi menin hakemaan jäätelö piirakkaani pakastimesta! Olin näköjään jättänyt pyykkien ripustamisen kesken! Hups! Elämä on!15896619663_4a8a9ea503_kKuvana ehkä jotenkin mitätön, mutta livenä nää oli ihanat!! Varpuset on ihania! Välillä harmittaa, kun meiltä on niin pitkä matka kaikkialle (paitsi mulla nykyään töihin!), mut kyllä luonnon läheisyys, kaikki pikkulinnut, isot linnut, puput ja muut hyvittää ihan kivasti.16515073511_312a2a9d12_k

Ruoanlaitto jäänyt aika harmillisen vähiin nyt kun siippa on matkoilla ja lapsetkin isällään. No, ainakin olin leiponut. Leipää ja piirakkaa. Nams! Leivän päällä japanilaisessa grillikastikkeessa paistettuja tofusiivuja. Lukusessa tällä hetkellä James Baldwinin Giovanni’s room.15894219034_53bc063e02_k

Lounaan jälkeen yläkertaan tekemään “töitä”. Tai no, notkumaan netissä. 15894219334_95f2525fbe_k

Kyllä mä yhden kirjeen kirjoitin, mutta harmikseni huomasin, ettei olekaan osoitetta vastaanottajalle. Pahus! Leikin myös uusilla decoupage (?) papereillani. Leikin ihan liikaa.15896621493_0fcd5379af_k

Tämä, miehen juttuja, postiin ja koirat pienelle lenkille. Kirjekuorista tulossa lisää sunnuntaina!

16330512309_fb9cf02722_kC on tulossa illemmalla kotiin, ja mikään ei ole niin kamalaa (on oikeesti montakin asiaa, jotka kamalampia!) kuin tulla matkoilta siivottomaan kotiin. Joten siivoamaan! Olin todella tehokas. 16329071828_d94bf6d62c_kSiivouksen lomassa voi vähän leputtaa silmiään tässä kaunottaressa. Mahtavuutta.16515078021_9e2704bcc6_k

Jaiks! Tajusin, että mun kellosta on patteri lopahtanut ja koirat olis pitänyt lenittää ja kaupassa käydä, mut ei voi mitään. Koirat autoon ja miestä hakemaan. Kamera oli kyllä repussa mukana, olin aikonut ottaa lentokentältä kuvan, mut unohtu.

Mies on kotona! Tukipilarini! Selkärankani! TV-sarjojen lataajani! Kaikkeni!16330885717_292ae33c2d_kMinun tuliaiset! Pyysin kahta asiaa: Cold cuts (yhdestä yhdessä katsomastamme sarjasta, vai olikohan elokuva? siis noita vege leikkeleitä) ja vego. Sain molempia ja paljon muutakin. Löysin Munchenista, johon tiesin siipan menevän, japanilaisia kauppoja ja pyysin miestä etsimään kampyota, jos vaan ikinä mahdollista. Ja sain niitä kolme pakettia. Suuri urakkani käydä yksi tietty keittokirja läpi on ollut pitkään jäissä tämän kuivatun kurpitsan puuttumisen takia. Nyt pääsee taas kokkailemaan! Wohoo!! Noi sipsit oli ihan törkeen hyviä. 16516798865_c2847b8195_k

Ja lopulta se, mitä olin koko päivän, ja melkein koko viikonkin, odottanut!  (kello ei todellakaan ollut viisi, patteri päätti kuolla tänään.)

Ihania leikkeleitä ei niin hyvin tähän tarkoitukseen sopivan leivän kanssa, raparperi-mansikkapiirakkaa ja mikä parasta:

Breaking Bad.16329336350_2921c59bea_k

Sen pituinen se.

Perjantai 13, nauttikaa!

xoxo,

Raisa

4 thoughts on “Kuvapäiväkirja Torstailta 12.2.2015

  1. Nää on parhaita nää kuvapostaukset! Toiko C noi tofurkyt jossain kylmäsäilössä? Hyvältä näyttää, ja hauska toi sun yöpöydän lampunjalka! Mulla on muuten tänään synttärit!

    • Kiitos muru! Sillä oli niin lyhyt ja suora lento, ettei kokenut tarvitsevansa katkeamatonta kylmäketjua. Niissä alkaa päivämäärätkin uhkaavasti lähestyä, mikä on itse asiassa hyvä, sillä mulla on paha tapa hamstrata kaikkea. Nyt ei oikein pysty, kun muuten menee huonoksi. On ihan parasta laittaa kaksi, ellei joskus jopa kolmekin siivua jotain hyvin maustettua leikkelettä leivän päälle.
      Wohoo!!! Synttärisankari!!! Myöhästyneet onnittelut päivänsankarille!! xoxoxoxooxoxoxoxooxxooxoxoxoxoxoxoxxoxoxoxoxooxoxoxoxoxoxoxoxooxoxoxoxoxoxo
      Ostettiin lamput jalkoineen kirppikseltä monta vuotta sitten. Kalliita, mut ei ole kaduttanut!

      Toivottavasti sait paljon ihania lahjoja!!! Missä bileet?
      xoxo,
      Raisa

  2. Auts. Mulle tulee aina tosi paska fiilis h&m:ssä. Näen aina mielessäni ne tyttäreni ikäiset lapset värkkäämässä minulle (länsimaahan syntyneelle) onnelliselle päälle pantavaa. Oman terveytensä kustannuksella, ilman vaihtoehtoja. Laatukin on kaameaa shaibaa. Ylipäätään mulle tulee aika monesta ostoksestani paska fiilis. Aina miettii, että ilman tätäkin pärjäisi oikein loistavasti.
    Meillä ei koirat ole sängyllä tai sohvalla. Ruokitaankin ne eri huoneisiin. Niillä ei ole asiaa keittiöön. Näillä keinoin yritetään välttää eriarvoisuutta ja siitä seuraavia väistämättömiä konflikteja. Kaulapannat laitetaan aina tietyssä järjestyksessä, sillä pienessä eteisessä ei välttämättä mahdu olemaan samaan aikaan kahta isoa egoa, mitkä tuppaa paisumaan jos yllättäen “suositaankin” toista koiraa vaihtamalla kaulapantojen laittojärjestys. Koirien keskenäinen nokkiminen ja dissaus alkaa heti, jos poiketaan normista. Minä en missään nimessä salli koirien rähinöitä kodissani. Meillä on pieniä lapsia, ja vaikka koiratkin ovat pieniä, en edes halua katsoa mihin keskinäiset jupakat voisi päätyä. Minä ruokin koirat, käyttäytyköön minun talossa. Ja kyllä, rakastan koiria(ni) kuin hullu puuroa.
    Upeat tuliaiset. Kunpa suomeenkin saataisiin monipuolisempaa valikoimaa esim. Soijaleikkeleisiin joista monet mielestäni ovat kovinkin mauttomia ja suutuntumalta outoja.

    • Joo, monipuolisempi valikoima olis kyllä hieno! Siis noissa leikkeleissä. Ja se hinta!! Hinta alas! Mä aina puolitan mun leivänpäällismakkaran, kun en raaski laittaa kokonaista, ja eihän se puolikas oikein maistu. Noita tuliaisia olen laittanut kaksi päällekäin! 😀

      xoxo,
      Raisa

Leave a Reply

