Kuvapäiväkirja torstailta 12.3.2015

Moikkarallaa!

Tämä saattaa olla viimeinen kuvapäiväkirjapostaus. En millään jaksa keksiä aina vaan uusia keinoja kuvata esim. aamupalaani tms. Ajattelin, että tämä sijaan voisin tehdä joko poimintoja viikostani, tyyliin kuva päivässä. Mutta en uskalla sitoutua semmoiseen, joten en nyt ainakaan suoraan sano, että sellaista tulis olemaan. Ehkä perjantaisin postaisin yhdestä asiasta mitä nähnyt/tehnyt kuluneella viikolla? Pari päivää sitten näin kuinka pari fasaania otti yhteen, ja siitä tuli mieleen, kuinka haluaisin tollaisestakin postata. Eli ehkä tämä on jatkossa sitten sellainen päivä. Mitä mieltä?

Tässä kuitenkin vielä Torstai 12.3 Puputytön tyyliin:

Huomenta komistus! Pappara poseeraa.

16614532309_520d578e6f_k

Aamun hammasrutiinit. Voimahymyä tavoittelemassa.

16800643345_25166dbd89_k

Ennen omaa aamuplaa aika ruokkia versot, puput, orkideat, lihis ja koirat. 16614533099_a6bffd4e15_k

Ja sitten oman ruoan tekoon.

hampunsiemeniä, manteleita, tammenlehtisalaattia, lehtikaalia, 2 appelsiinia, kourallinen mangoa ja reilu kaato mustikoita. Terveellistä, herkullista ja pitää nälän poissa piiiiiiitkäään!

16180744183_7750dbe694_o

Myös aamupalan syöminen kestää minulla piiiiitkääääään…….

16799546761_49b35625ab_k

Valokuvien tilausta Smash Bookia varten. Ja vähän ylimääräistäkin. Tai siis muihin tarkoituksiin. Myös yksi juliste, meidän hääkuvasta. Hahah! Joskus tilasin sellaisen canvas -taulun samaisesta kuvasta hääpäivälahjaksi C:lle, mutta jossain kohti suutuin sille niin raivokkaasti, että ööö…tuhosin sen taulun. Hyvä minä! 😀 Olkoon tämä hyvityksenä siitä sitten. Mut mitä ärsyttää mua.16178327744_b4996c1c7f_k

Tsekkaus päivän tehtäviin. Näin jälkeenpäin voin sanoa, että kaikki muut apitsi ompelu tuli tavallaan tehtyä, hoidin ton pizza touhun vähän toisella tapaa, mut hoidin kuitenkin. Ompelukoneen ääressäkin istuin hetken, mut sit tuli kylmä. (…)16799561982_0ce57b6c7c_k

Mikä mahtava ilma!!! Ja äkkiä takas sisälle! Pian pääsee puutarhahommiin! Pääseehän?

16593369987_b6b6a92a1f_k

Lounaaksi annos Better Call Saul:ia ja kaksi appelsiinia, yksi omena sekä kourallinen cashew pähkinöitä.16614535899_ac62f86d7f_k

Lounaan jälkeen sain jotain vähän tehtyäkin. Istutin lisää siemeniä. Kerron tästä joskus lisää! Istutin tällä kertaa korianteria, kabocha kurpitsaa, kevät sipulia ja jotain minkä olen jo unohtanut. Viime kesänä en paljoa harrastanut esikasvatusta, ja satokin oli sen mukainen…nyt täytyy vaan toivoa, ettei puutarhainnostukseni mene ohi ennen syksyä! 16178329184_42ee2dd5c2_k

Oon ottanut todella paljon kaikkea krääsää pois askarteluhuoneestani, nyt oli aika laittaa jotain tilallekin. Pieni viiranauha Tigerista, jossa minun ei pitäisi käydä ollenkaan. Mutta se on ehkä paras korvike Daison puuttumiselle. Daiso on maanpäällinen paratiisi halvan krääsän ystäville.16774800416_8ed3657707_k

Katsokaa! Sain sen mun avaruus -korun valmiiksi! Itsenikin yllätin oikeasti viemällä sen loppuun saakka! Siitä tuli näin kiva! (kun tein korua loppuun katsoin samalla Bite Size Vegan videota (hevos)kärryajeluista ja nyt se jotenkin tahras tota korua, tai ei, mutta tän kuvan näkeminen muistuttaa siitä julmasta touhusta. 16614536939_70950d8d88_k

Hetken aikaa ennätin tekemään uutta Hama -helmityötä, kunnes tajusin ettei mulla ole valkoisia helmiä, enkä saanut yhtä kennoa enempää tehtyä. Hyvä minä. No, huomenna sitten. Teen tästäkin oman postauksen ihan pian.16614537289_708db119f4_kTässä välissä kävin koululla tapaamassa Piisamin opea, joka puhui oikein kauniisti viisaasta pienestä tyttärestäni. Kävelin koirien ja C:, kanssa koululta joen vartta pitkin kotiin. Mahtava ilma. Otin valokuvia leikkikamerallani. Kotiin palattuamme katoin yläkerrassa lisää Youtubea, kirjoitin yhden kirjeen loppuun (rakastan oikeita kirjeitä!!) ja tulin takas alas laittamaan ruokaa: keitettyjä perunoita ja soijarouhekastiketta, porkkanaa ja ituja. Cron-o-meterin mukaan sain eilisistä syömisistäni mm. 167% tarvitsemastani omega 3:sta, 532% tarvitsemastani C vitamiinista ja 189% kuidusta. Proteiinista jäi kyllä uupumaan 1 prosentti. Ja kalsiumista 35. Täytyy syödä enemmän vihreää, eikä noin paljoa hedelmiä! Katsottiin kaksi jaksoa Better Call Saulia.

Voimahymyä tavoittelemassa illalla. Käytän vuoroiltoina hammaslankaa ja tota väliharjaa. Ja hammasharjan vaihdan kolmen kuukauden välein, tosta kuvasta saattaa huomata, että vaihtopäivä lähestyy. 😉 Suuvettä en käytä säännöllisesti, ja vuorottelen fluorihammastahnan ja fluorittoman välillä. Kun en uskalla olla ilmankaan. Viisaudenhampaat lasipurkissa ovat kuvausrekvisiittaa.16800648385_6cc1e18e07_k

Vaikkei kello ollutkaan vielä ihan kamalan paljon olin jo tosi väsynyt, aika lukea muutama sivu tätä paksukaista. Edellinen kirjani, Vuosi (oikeasti Kesä) autiomaassa on edelleen kesken, mutta tässä on varauksia, niin en voi pitää sitä kuukautta pidempään. PAkko lukea se siis tähän väliin. Tämä myöskin siltä listalta, jota tämän vuoden olen uskollisesti seurannut.16774801916_50144bc261_k

Kenain pää on kiva sekoittaa. Ei tarvitse kuin vähän liikkua hitaammin, vaanien niin se jo sekoaa ihan totaalisesti.

16178331364_aede71998d_k

Moikkaloikka nyt tältä erää! Huomenna taas leivotaan!

xoxo,

Raisa

 

10 thoughts on “Kuvapäiväkirja torstailta 12.3.2015

  1. Sun kuvapostaukset on minunkin mielestä kivoja. Jos et viitsi/jaksa tehdä niitä aina tiettynä päivänä, niin tee kuitenkin välillä? Sulla on oikeasti niin herkullinen mielikuvitus ja kyky kuvata kaikenlaista, joten olis sääli, jos ei enää tulis kuveja😊
    Älä tee päiväkirjaa. Tee vaan joku kooste Sannalle ja mulle. Jookos?

    • Kiitos! Kyllä mä näitä ihan mielelläni jatkan, kuvittelin itse, ettei niitä kukaan jaksa kahlata läpi, kun en kuitenkaan mitään kovin ihmeellistä arjessani tee. Mutta ehkä muitakin sitten kiinnostaa toisten arki. Musta itestä blogeja lukiessa kaikista mielenkiintoisinta on just se. Arki siis. 🙂

      xoxo,
      Raisa

  2. Mäkin kyllä tykkään näistä kuvapostauksista. 🙂 Käytätkö tuota Cronoa ihan säännöllisesti (on voinut mulla mennä maininta ohi, sorry)? Ite joskus seurasin mitä tuli syötyä ja mitä siitä sai irti, ja vaikka se sitten jäi, niin kyllä siitä oli hyötyä. Muistaa paremmin mistä kaikesta saa jokseenkin riittävästi kaikkea.

    Ihana viisas ilme Risto-papallasi, koirat ovat niin hienoja otuksia. ❤

    • Kiitos siniullekin! Ja tosiaan, ihan mielelläni jatkan, se tuo mullekin vähän kuvaus/elämähaastetta, että miten saada yhdestä ja samasta päivästä aina vaan erilainen. Crono on mulle ihan uusi tuttavuus. Tässä postauksessa kun mainitsin siitä, niin se oli eka päivä kun olin sitä käyttänyt. 🙂 Ja mä oon voimakkaasti sitä mieltä, ettei sellaista tarvitse seurata, mä oon jotenkin tosi vastahakoinen kaikelle tollaselle vahtaamiselle, mun mieskin aina kuntoilee sykemittarin ja ties minkä vempaimen kanssa, ja musta se on ihan naurettavaa. Kyllä se sydän siellä sykkii. Mutta silleenhän nää toimiikin loistavasti, kaikki tälläset vahdit, että ne innostaa syömään paremmin, liikkumaan enemmän – ja eihän mikään sellainen voi olla pahasta, eihän? Ja musta on hauskaa yrittää rakentaa päivän ruokia silleen, että sais kaikesta vihreetä. En ole siinä vielä onnistunut, mutta kyllä sekin päivä varmasti vielä koittaa. Paitsi, että mulla menee A vitamiini aina punaselle, kun sitä tulee liikaa. Mutta olin jostain lukevinani, ettei kasviperäisestä A vitamiinista ole haittaa. Ja se on mun mielestä kans hyvä, et se mittari näyttää niitä oman ruokavalion tyypillisiä heikkouksia. Mä syön liikaa esim. hiilareita, mutten saa tarpeeksi rautaa. Enkä juo tarpeeksi vettä. Ja ihan oikeasti, tämä on ainakin osittain syynä siihen, että mä olen (ai kamala, mua oikeesti nolottaa myöntää) vähän nostellut miehen kahvakuulaa.

      xoxo,
      Raisa

Leave a Reply

