Kuvapäiväkirja Torstailta 19.3.2015 (mm. hillittömän jalkasienen hoitoa, sis. kuvia!)

Vaikea uskoa, että maaliskuu on jo näin kamalan pitkällä! Mä olen vaan niin tajuttoman pihalla kaikesta koko ajan, mihin se kaikki aika menee? Vaikka pidän kamalaa kiirettä en yhtään ennätä mihinkään mukaan. Jotkut mindfulness harjoitukset olis kyllä niin paikallaan, jos vaan malttais. Mutta kun kone on käynnissä ei sitä millään meinaa saada hiljenemään. Olkoot. Eilinen kyllä taas meni sellaisessa tohinassa, että en esim. muista miltä juomani tee maistui. Aamuten muistan, eikä kun se olikin keskiviikolta. Ostin uutta teetä, ja en tiedä käräytinkö sen liian kuumalla vedellä (omasta mielestä en, enkä mittarinkaan mukaan) vai mikä meni vikaan, mut ei se hyvää ole. Ihan sama. Eiliseen.

Yleisön pyynnöstä 😀 (Ihan aikuisten oikeesti tuntui todella kivalta, kun jotkut teistä pyysivät jatkamaan näitä kuvapostauksia. Kiitos. ❤ Minä siis jatkan. Luulin, ettei kukaan jaksaisi kahlata kuviani läpi.

Aikainen herätys, kun oli aikainen työvuoro. Plääh.

IMG_1540

Eväät mukaan! (mua nolottaa näyttää mun tämän hetkisiä syömisiä, kun ne on noin hassut. Mut koitan syödä taas jonkin aikaa terveellisemmin, noudattaen “raw till 4” ohjetta. Välillä kyllä laitan tofua pirtelööni. Olen tuhma. Raakaruoasta vielä. Mä siis ihan oikeasti tykkään siitä, se viime kesäinen kokeilu vaan oli liikaa. Ehkä mä en tykkää siitä, kun raakaruoasta yritetään vähän väkisin tehdä ruokaa, you know, siis tehdään jotain pöperöitä, jotka imitoivat lämpimiä aterioita. Tykkään just noista pirtelöistä ja kasviksista ihan sellaisenaan, mut sit kun mennään kaikenmaailman tahnojen ja liotteiden maailmaan, niin ehkä mä en enää niin kauheasti tykkääkkään. Mut vaikka tammenlehtisalaattiin kääritty omena on aika herkkua. Oikeesti.)

IMG_1546

Purkissa pirtelö aamupalaksi, loput lounaaksi ja välipalaksi. Mango olikin pilalla ja minä vähän pulassa. Mangon takana pussissa kaksi taatelia ja 10 saksanpähkinän puolikasta. Herkkuja siis.

Tuttuun tapaan hirveellä kiireellä töihin. Mä en voi ymmärtää miksi mulla aina on niin kamala kiire. No, olin ajoissa ja kaikki hyvin.DSC05618

Minun valtakuntani. Minun leikkikenttäni. Minun aikuisiän unelmani. Olla töissä askartelukaupassa. Ja täällä sitä ollaan. 🙂

DSC05619

Olin siivousvuorossa. Imuroinnin ja moppauksen lomassa ryystin ton aamupalan. Ja join pahaa teetä.

DSC05625

Lounas. Huomatkaa salaatinlehteen kääritty omenan viipale. Appelsiinit on luomua, ja ehkä parhaat appelsiinit joita koskaan syönyt. Niin makeat.

Lounaalla opiskelin uuden kamerani käyttöä. Se on kyllä niin soma.

DSC05626

Tauko. Lisää pahaa teetä. Kiinalaista vihreää. Pilaantunut mango, jota en sitten syönyt, pähkinät ja kaksi taatelia. Silti yllättävän vähän nälkä. Hyvin näilläkin pärjää!DSC05627

Töistä kovalla kiireellä (taas!) kotiin (vaikkakin jäin matkalla ehkä noin kymmeneksi minuutiksi Tuusulantien ylittävälle sillalle odottamaan ylitse lentävää lentokonetta, kamera laukaisuvalmiina – turhaan.), kotona lisää kamaa reppuun, leivonnaiset kassiin ja ravia kohti bussipysäkkiä. DSC05628 Hahaa! Bussiin tuli näin suloinen tapaus. Olisin halunnut pusutella sitä hurjasti, mutta tyydyin sitten vaan hymyilemään. DSC05630

DSC05632

Toivottavasti ketään kuvissa olevista ei harmita kuvassa näkyminen. Kaikki näytätte niin hyvältä, ettei tämmöisen luulisi ketään kismittävän. Jälleen muistutus, että kaikki asiattomuudet ja jyrkät mielipiteet ja muu on kaikki minun omaani, nämä kuvassa näkyvät tai ketkään muutkaan eivät seiso niiden takana, minä yksinäni. Eli alkää plz ajatelko, että nämä ihanat ihmiset on millään tapaa minun sanomisista vastuussa. Vai minä olen. 🙂 Kiitos.

Dösältä kamalalla kiireellä (olin myöhässä, ja tarjoiluvastaava – ei hyvä.) Animalian toimistolle. jossa kokous oli tietenkin jo hyvässä vauhdissa. Olin ihan pihalla koko illan. En siis oikeasti osaa sanoa mistä puhuttiin, mitä sovittiin. Johonkin tilaisuuteen lupauduin tekemään jotain, mutten yhtään tiedä mitä. Lupauduin myös vetämään uuden Japani -aiheisen kokkausillan, mutta se on vasta syksyllä. Oli hyvää teetä, muistan ottaneeni rooibosta, jonka oli muuten Ekolon sponsoroimaa 😀 mutta en yhtään muista miltä se olisi maistunut. Enkä myöskään muista leipomistani blondiesta, että miltä ne maistu. Kertoo jotain kierrosten vauhdista…mutta kivaa oli ja me oltiin ihania!

Varsinkin meidän asiallinen puheenjohtaja. Tässä hänen viesti kaikille teille, jotka ette vaivautuneet paikalle. (Ei oikeesti! Sormus oli ihan minua varten, ja laitettiinkin sormeen vasta kun olin ottamassa valokuvaa.) DSC05637 Katsokaa! Minä voitin arvonnassa kirjan! Olen niin onnellinen!!! Ihan itkettää! Mä näytän ihan kääpiöltä, tai sitten puheenjotaja näyttää jättiläiseltä. Johtuu kyllä osittain myös kuvakulmasta.DSC05639

Näin hieno palkinto! Minulle!! Ooooooh!DSC05640 Kattokaa ny kuin seksikkäitä ja ihania me ollaan! Oli ihanaa kävellä näiden kanssa toimistolta kurviin. DSC05644 Koska olin syönyt niin kovin vähän koko päivän aikana oli mulla kova nälkä. Otin meze lautasen ja C:lle jotain, mitä se halus. Ja maltoin olla syömättä ennen kuin vasta kotona. Mulla oli termoslaukku ja kuumavesipullo pitämässä ruokaa lämpimänä. Toimi! DSC05646Try not to be a c**t. Niinpä.
DSC05647

Öinen, vaikkei vielä ollutkaan yö, pimeetä kuiteskin, Helsinki vaan on niin kiehtova. Siis ne ihmiset. Kaupungissaan.DSC05649 Kotona!! Napsukamies aina innostuu ihan hillittömästi kun minä tai C tulee jostain kotiin, yleensä se nappaa kengän (se on varmaan edellisessä kodissaan opetettu siihen?), touhottaa ja menee sitten syömään. Nytkin se teki juuri niin, tällä kertaa kenkä jäi ruokakupin reunalle. Joskus se on siellä ruokakupissa. Ihana pieni mies.DSC05653 Vihdoinkin hillitön satsi ruokaa!! Tää oli niin herkkua!! Risto soi (luvatta, ja sit lopuksi luvalla) mun pita leivän. Ai että, ihan nälkä tulee kun tätä kuvaa katsoo. Hain ruoan siis Just Vegestä, joka on yksi suosikkipaikkojani. Kannattaa muuten pyytää vegaaninen menu, näin ruokansa saa varmimmiten vegaanisena. Minulle meinasi käydä köpelösti, se teki annokseni jollain eläintiristeellä höystettynä, mutta muisti sitten minun pyytäneeni vegaanista menua, ja teki sitten uuden annoksen. Tosi kepeetä ja silleen, kaikki ilosia. Mut mua noi inhimilliset erhdykset syö ihan kamalasti. Meneekö se annos nyt hukkaan? Meneekö se eläinaines, se kärsimys mitä sen takana on, hukkaan? No, ruoka oli hyvää! Ja sitä oli paljon!DSC05654 Söin näiden tyyppien kanssa, ja katsottiin huono elokuva, jonka nimeä en ihan oikeasti kyllä edes huomannut. Enkä varmasti muistaisikaan, vaikka olisin nähnytkin. Siinä oli Bill Murray ja Naomi Watts. Riittääkö? C laittoi hupun päähän kuvan ajaksi.DSC05656 Leffan jälkeen näitä moikkaamaan. Moi vaan Hyrrä! Mulla on uusi tatuointi-idea ja se on maailman paras. Hyrrän pää ja se kauniisti kehystettynä voikukilla, apiloilla ja timoteillä. (oon harmissani, että näette mun crocksit. En tietenkään oikeasti käytä niitä.)DSC05671 Ennen nukkumaan menoa vielä jalkasienten ja uuden rannepupun hoitoa.DSC05673 Vaatimaton pino tyynyjä. Ja uusi halkotyynyni. Tää pino on siis titenkin vaan lukemista, ei nukkumista varten.DSC05674Moikkista nyt sitten!

xoxo,

Raisa

4 thoughts on “Kuvapäiväkirja Torstailta 19.3.2015 (mm. hillittömän jalkasienen hoitoa, sis. kuvia!)

  1. Ooh toi Annan sormus on kyllä aivan loistava!! Ja toi kuva. ja noi tyypit ❤ Kiitos kun jatkat kuvapäiväkirjaa, se on paras! Mikä helvetin halkotyyny??

    • Ilo on minun puolellani! 🙂 Halkotyyny näkyy viimeisessä kuvassa, sellainen halon näköinen tyyny. Ostin Tigerista, pidän sitä polvien välissä kun menen nukkumaan, niin ei kolise luut yhteen. 😀

      xoxo,
      Raisa

  2. Hahaa, hienot tatuoinnit sulla jalkapöydissä! 😀 Vitsi tulee aina niin tatuointikateus kun näen tollasia, ittellä vielä toistaiseksi nolla leimaa ihossa. 😦 Mutta ehkä sitten kun vihdoin rikastun….

    • Kiitos kiitos! Olen itsekin niihin oikein tosi tyytyväinen! Sullahan on mitä mainioin tilanne, kun olet vielä “tyhjä kangas” niin voit rauhassa kehitellä itsestäsi kunnon taideteoksen, mulla alkaa parhaat paikat olemaan jo väritetty ja “joudun” ottamaan tatuointeja sinne minne mahtuu 😉 Kyllä niitä tatuointeja kerkiää ottamaan myöhemminkin!

      xoxo,
      Raisa

Leave a Reply

