Keskiviikon Kootut: MINÄ!

Sattuneesta syystä tänään keskitytään MINUUN!

1. Synnyin napanuora kiertyneenä kaulan ympärille.

2. Vanhempani ovat (olivat) varakkaita.

3. Olen keskimmäinen lapsi, minulla on isosisko johon en ole yhteydessä, sekä pikkuveli, jonka pakastamista olen suunnitellut.

641546518_2d28757e88_b

4. Pienenä leikin barbeilla, keppihevosilla, poneilla, metsässä kotia ja heppaleikkejä. Leikin todella paljon, ja todella pitkään. Siis nolon vanhaksi.

5. Talomme paloi kun olin viidennellä.

6. Olin melko lailla keskinkertainen koulussa, aika laiska oppilas.

7. Minulla oli järkyttävän hankala murrosikä. Olen kiitollinen joka ikisestä päivästä, jonka omat lapseni viettävät murrosikäisenä käyttäytymällä fiksummin kuin mitä itse tein ollessani heidän ikäinen.

16534518823_4a5cb05719_o

8. Pienenä minua kutsuttiin Riesaksi, taiteilijanimeni oli Riesa Pupunen.

9. Pienenä pelkäsin jatkuvasti, että auton ovi aukeaa vauhdissa ja minä tipun kyydistä. Nykyään pelkään, että pyöräillessäni sillalla tms. aivastan tai jotain muuta vastaavaa, niin että lennän kohti kaidetta ja siitä kaiteen yli.

10. Olen aina hyvilläni kun haalimistani herkuista lähestyy parasta ennen päiväys, sillä silloin minun “täytyy” syödä ne. Muutoin vaan hamstraan ja hamstraan.

11. Olen näinkin kovaääniseksi ja huomion hakuiseksi ihmiseksi aivan tavattoman ujo. Minulla on vieraille ihmisille hyvin harvoin mitään sanottavaa.

12. Vuosikausia lempinimeni oli Ressu.

13. Bändejä, joita olen fanittanut: Hanoi Rocks, Bon Jovi, Skid Row, Metallica, Smashing Pumpkins. Nykyään en juuri muuta kuuntele, kuin naissolisteja: Dresden Dolls, Shonen Knife, Juliette Lewis jne.

14. Minulla on ollut ruskeat, mustat, blondatut, violetit, pinkit, punaiset ja oranssit hiukset. Olen ollut pitkähiuksinen, kalju, puoli päätä ajaeltu, siilitukkainen, kiharahiuksinen. 4619001979_b83fa34dd4_b

15. Olen tupakoinut melkein puolet elämästäni. Nyt kuitenkin ollut n. 10 vuotta polttamatta.

2825699264_0bd5b04916_b

16. Olen käynyt kymppiluokan.

17. Jätin ammattikoulun kesken, kahdesti. Minusta piti tulla vaatesuunnittelija. Ehkä ihan hyvä, ettei sitten tullutkaan. 😉

18. Otin ensimmäisen tatuointini samana päivänä kun täytin 18. Nyt tatuointeja on, laskentatavasta riippuen, 14-16.

19. Pidän halloweenistä enemmän kuin joulusta.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

20. Hedelmäsalaatti, valmistettuna tuoreista hedelmistä on yksi ehdoton lemppariherkkuni. Toivon sitä aina syntymäpäiväaterialleni.

21. Olen koulutukseltani hevospainotteinen maatalousyrittäjä, vai olikohan se lomittaja. En muista enää.

22. Itken, suutun ja loukkaannun herkästi. Mutta myös nauran ja lepyn herkästi, sekä minuun on helppo tehdä hyvä vaikutus.

23. Tapasin lasteni isän ollessani 23 vuotiaana työharjoittelussa hevostalleilla.

24. Sain ensimmäisen lapseni ollessani 24 vuotias. Asuin silloin Pudasjärvellä opiskelemassa hevostelua. Hevoset jäivät. Toisen lapsen sain 26 vuotiaana.

25. Ensimmäinen matkani Japaniin oli osittain isäni kustantama pitkäaikaisen unelman täyttymys. Minua ei kiinnostanut itse Japani, ainoastaan Hello Kitty.

641484782_17b56a41b4_o

26. Olen merkonomi.

193332497_4e1fda04f1_o

27. Olen ylioppilas. Sain hillittömistä äidinkielentaidoistani stipendin.

28. Tylsistyn herkästi, enkä meinaa kestää sitä. Tässä oppimisen paikka, sietää joutilaisuutta. Edes lomalla en malta vaan “olla”, vaan pitää suorittaa jotain.

3728270669_6c0d9edcc5_o

29. Olen vegaani, ja mitä vanhemmaksi tulen sitä ärhäkämmäksi vegaaniksikin olen tullut.

30. Pidän paljon luonnontieteen museoista. 3382145540_d08650767e_o31. Haluaisin asua omakotitalossa keskellä ei mitään ja olla mahdollisimman omavarainen mitä ruoan ja sähkön ja veden suhteen tulee.

32. Haluaisin asua Tokiossa kaiken keskellä ja kasvattaa yrittejä kukkaruukuissa.

33. Koen hiukseni erittäin tärkeäksi osaksi minua.3783612627_a0acd6f800_b34. Tykkään ihan älyttömän paljon katsella nousevia ja laskevia lentokoneita.

35. Olen naimisissa.

4348976591_7a7a12a052_b

36. Pidän teestä, kunhan se on oikein keitettyä senchaa, todella paljon. Juon myös kaiken maailman haudukkeita, kunhan niissä on makua. En juo alkoholia, kahvia enkä mustaa teetä. Pidän paljon Vanilja Kokiksesta, erityisesti tölkkiversiosta. 3405922857_b90f004b03_b

37. Rakastan ruokaa. Välillä rakastan ruoanlaittoa, en kuitenkaan aina. Inhoan, jos sitä on pakko tehdä. Suosikkiruokiani ovat useat japanilaiset (ylläri!) ruoat, perunamuussi, seitan ja hedelmät.

38. Pidän valokuvaamisesta, askartelusta, lukemisesta, matkustelusta, karkista, sipseistä, suklaasta, ompelusta, kankaista, paperista, kirpputoreista, saniaisista, biologiasta.

4557739055_ed9ce6e2e9_b

39. Olen elämääni useimmiten todella tyytyväinen. Minulla on sopivat määrät lähes kaikkea.

40. Mitä vanhemmaksi elän, sitä enemmän olen oppinut nauttimaan tästä kaikesta.

Hauskaa syntymäpäivää minulle! Ja kaikille muille päivänsankareille! Muistattehan kehitellä minulle uusia asioita! Vielä tämä päivä aikaa osallistua! Voi niitä jälkeekin päin laitella, mutta nyt olis se “palkinto” jaossa. Huomasin muuten yks ilta, että ne mikrohelmet loistaa pimeässä!! Melko käheetä!

xoxo,

Raisa

6 thoughts on “Keskiviikon Kootut: MINÄ!

  1. Paljon onnea Raisa pupunen! ❤ Oot huipputyyppi, joten vietä huippu synttäripäivä! Ihania kuvia muuten ja tosi jännää aina kuulla sun aikaisemmasta elämästä. 😀

    • 🙂 Yks niistä röökeistä on vielä naurutupakkaa 😉 Hienoo, että oot ollut noinkin pitkään polttamatta, enää ei ole edes mitään järkeä taas polttaa. Vaan kyllä sä varmasti laivalla taas sauhuttelet, jos ei muuten niin ihan vaan H.O.n kiusaksi, puhaltelet sen naamalle savut.

      xoxo,
      Raisa

Leave a Reply

