Kuvapäiväkirja torstailta 16.4.2015

Edellisenä iltana olin saanut tietää työkaverin jälleen sairastuneen ja minun oli suotavaa mennä häntä tuuraamaan. Menin aikaiseen aamuvuoroon, jotta ennättäisin illemmalla Animalian tapaamiseen. Siinä meni kaikki suunnitelmat tämän päivän leipomisista ja pakkaamisista ja siementen viljelystä. No, rahan tuloa ei voi estää…

Raahasin kameran töihin, mutta en muistanut sitä juurikaan käyttää. Ja enhän muutenkaan voi siellä kuvata ihan mitä tahansa. Tein pari, kolme mallia, jotka olisin halunnut kuvata, mutta unohdin.  Muistin kuvata tämän hilpeän kortin, jonka olen tehnyt aiemmin.

16988763479_5fa5a95eb5_k

Lounas: kolme omenaa, yksi banaani ja kourallinen manteleita.

17174336561_9727e003ea_k

Ennen kotiin menoa kävin äkkiä kaupassa, sillä oli minun vuoro ruokkia eläinten pelastajat, ja kuten jo aiemmin mainitsin yllättävä työvuoro sotki leivontasuunnitelmani. Valmiita vegaanisia leivonnaisia löytyy kaupan keksihyllyiltä ihan kiitettävästi. Mutta se, että millaista kuraa ne sisältävät?!! En ole erityisen tarkka palmuöljyn kanssa, mutta pyrin välttämään sitä, epäeettisyyden vuoksi. Ja kaikki muut merkilliset aineet, mitä teollisiin kekseihin tungetaan. Eikä ne edes maistu kovinkaan herkulliselle. Ostin jotain lasten keksejä ja vohveleita.

Kotona odotti kolme synttärilahjaa ja pakettikortti vielä yhdestä lisää! Jee! Ei se vanheneminen niin kamalaa olekaan! 🙂

17174929735_dc37eeb4aa_k Risto ei tainnut huomata lainkaan, että äiti tuli kotiin. Katsokaa nyt tuota rullakorvaa. Ihanin.16988765949_478fa3b642_k

Olin menossa pyörällä toimistolle, mutta juuri kun olin lähdössä alkoi satamaan oikein reippaasti. Koska matka on niin pitkä ja säätiedoitus näytti pitkää sadetta päätin vaihtaa vaatteet ja mennä bussilla. Juoksin kamalaa vauhtia toisella kädellä tukien reppuani ja toisella pidellen sateenvarjoa jotta ennättäisin ihan just lähtevään dösään. Ennätin! Ja sitten se saamarin kuski ei saanut sitä autoaan käyntiin. Kaikessa rauhassa sauhutteli siinä ja sit kun olis pitänyt jo lähteä niin alkoi käynnistelemään, eikä mitään tapahtunutkaan. Voihan paska! No, kyllä se siitä sitten virkosi, monta minuuttia aikataulusta jäljessä.

Toimistolle tulin myöhässä, tietty. Omaat eväät mukana. Mä jo vähän odotan sitä aikaa, kun kyllästyn näihin liejuihin. Toistaiseksi kyllä tykkään niistä kovasti. Saispa suklaankin vielä tähän muotoon. Se on muuten usein mun tuhma suklaafantasiani, että sais sitä suht kiinteenä nesteenä vaan kaadettua kitaan. Litra tolkulla. Tässä ei kuitenkaan ollut suklaata.

16967532427_46ad3c3c6a_k

Toimistolla kuvattiin Animalian uuteen grilliruokareseptivihkoon tulevia ruokia, ja me saatiin ne jälkeenpäin syötäviksemme.  Ei mennyt mun teolliset “herkut” kaupaksi. Karkkipussin joku näemmä avannut. Minä söin puolet tuosta leivästä. Oli hyvää. Tuore korianteri on ihanaa. Kaikki muukin oli kuulemma oikein hyvää. 16987418890_51d9ffd845_k

Super nopea ja tehokas kokous. Päästiin hyvissä ajoin pois, vaikka oli paljon käsiteltäviä asioita.

Meinasin epähuomiossa ajaa oman pysäkkini ohi. Jäin siis postin luona pois, yleensähän menen päättärille. Olen muutenkin ollut vähän “epähuomiossa” taas jonkin aikaa. Kävelin kotiin. Ja vaikka täällä päin Suomea ei niin kovin villiä olekaan, on meidän lähelle jätetty pieni pala villiintynyttä luontoa. Kaunista, sanon minä.

16987421360_f6f527479a_k Kotona leikin yläkerrassa paperinukeilla hetken aikaa. Laiton Pinpulalle rullat hiuksiin, koska halusi kiharat aamuksi.16552525264_cfeb58962f_k Ja sitten tämän kuun uuteen asiaan! (ja mä palaan siihen haaste postaukseenkin ihan pian, teen sen arvonnan, vai mitä mun pitikään sen eteen tehdä, ihan just!) Hampaiden valkaisu! Ei mun hampaista sen enempää, mutta tälläinen tuli kyllä tarpeeseen. Tilasin härpäkkeen tahnoineen Jenkeistä. Muistatteko sen vegaanin “pimatsun”, jonka Youtube kanavaa täällä markkinoin? Tämän? No, sillä oli tästä tuotteesta omilla sivuillaan video, ja siitä minäkin sitten innostuin sen tilaamaan. Vegaanisena ja eläimillä testaamattomana kuin se halvalla sai. Bloodline -sarjaa katsottaessa sitä suussani pidin, tunnin ajan. Ja noin tuli valkoiset, että ihan suun valaisee! 😀 16967537197_d9ef1087f5_k Vielä pari sivua permakulttuurista, oma yökisko suuhun ja nukkumaan. Hahah! Mulla oli toi kisko (kerroinko tästä jo?) jotain puoli vuotta hukassa. Mulla oli/on paha tapa kesken tekemisen a ryhtyä tekemään b:tä ja hypähtää siitä c:hen ja sieltä k:hon ja hups! huomata, että a (eli vaikka märät pyykit) onkin vielä mytyssä pakastimen päällä jne. Niin, turhan usein hammaskiskon otettuani matkalla kylppäristä makkariin pysähdyin tekemään jotain muuta, ja sit jätän sen kiskon jonnekin “hyvään” paikkaan. Enkä tietenkään löydä sitä kuin vasta parin päivän päästä. No, nyt kesti sitten vähän pidempään löytämisen kanssa. Etin ihan oikeasti kaikkialta. Ja tässä välissä on ollut niitä karsintakausiakin, eli todella paljon tavaraa on liikuteltu. Arvaatteko mistä löysin sen? Kylpyhuoneesta, omasta kotelostaan. Hmph. Oikeesti, en ollut tajunnut katsoa sinne sisään. Olin varmaa sitä ravistanut, mutta se olikin kiilautunut seinämiin kiinni, eikä täten pitänyt mitään ääntä. Joten oletin sen olevan tyhjä. 16554772503_62396a31eb_k

Permakulttuuri on muuten uusin mahdollisen innostumiseni kohde.

Ei muuta. Huomenna on sitten vapaapäivä teilläkin meikkiksen lukemisesta. Nauttikaa siitä!

xoxo,

Raisa

5 thoughts on “Kuvapäiväkirja torstailta 16.4.2015

    • Haahaa! En ikinä! Jos käyttäytyisit nätisti, niinko vaikka Johku tai Mepa, niin ei tarttis rangaista sua tälleen. Mutku oot tommone niin en muutakaan voi. (ja sä oot ainoo kuka tän kestää. Ehkä Antsukin. Mut sä ainakin.)

      Hauskaa Lusheilua ja risteilyä!

      xoxo,
      Rane

      • No kyllä mä nyt olen. en tykkää muutenkaan omasta naamastani, saati sitten että pitää jännittää et tuleeko joku mahdollisimman hirveä kuva itsestä johonkin julkiseen blogiin.

Leave a Reply

