Kuvapäiväkirja Torstailta 3.9.2015, 27 päivää reissuun

Moi vaan.

Eilen oli mukavan puuhakas päivä, kuten vapaapäivillä yleensä tuppaa olemaan tapana. Tai ehkä se tästä taas hiljenee, kun kaikki vakkari työntekijät ovat palanneet lomilta, ja minä olen töissä vain ne “ylimääräiset” vuorot. Ette usko kuinka mua pelottaa mitä siitä sitten tulee, siis taloudellisesti. Mies on työttömänä, kaksi kuukautta karenssia todennäköisesti edessä ja mulla vähän työvuoroja. Apua. Muuten kyllä odotan sitä aika innolla, kun on aikaa olla kotonakin. No, kuitenkin eilen oli toimelias päivä.

Yhteentoista mennessä olin jo ommellut melkoisen monta saumaa. C laati mulle aikataulun, ja minähän suorastaan rakastan aikatauluja! Siis kuinka monta pussukkaa ja nukkepussia pitää tehdä ja minä päivinä niitä tehdään. Tavoitteet ovat niin ihania!

DSC06151

Tämä lötköpötkyläkin on aikas ihana.

DSC06156

Posti toi minulle ilmoituksen Pinkkiksen merkitsemisestä ennakkoperintärekisteriin. Se tarkoittaa, että verot on maksettava, vaikkei tuloja olisikaan. Tietty ne saa sitten takaisin, jos tuloja ei tosiaan tule, mutta silti. Parasta alkaa tekemään rahaa. Haluatko auttaa? Se onnistuu täällä!

C:n käytyä jumpassa lähettiin Kierrätyskeskukseen. Vietiin pahvit sun muut kiertoon, pikkasen kesän karsimiskirroksen jämiä sinne lahjotuksiin ja itse sitten ostoksille. Ihana aurinkoinen Vantaa.DSC06161

Kirjastossa. Löydättekö mun kirjan?DSC06162

Näillä löydöillä leikin autossa C:iä odotellessa. Mahtavat!DSC06164

Isäntä teki leivän. Tai ohjelmoi koneen tekemään leivän. DSC06167

Mittailin pussukkaa, kun asiakkaalla oli isot korvat. Oli tarpeeksi suuri ja kaupat syntyivät! 🙂DSC06168

Tässä saaliini! Mulla olikin musta lanka lähes lopussa, ja onnistuin löytämään sitä pari kolme rullaa! Kangas on aivan loistava, Marimekon “hauki”. Maksoi kaksi euroa. Mulla oli sille iso tarve, siitä myöhemmin! Noi kissaruukut!! ❤ Sininen lokerikko on varmaan turha, mutta en voi vastustaa niitä. Maksoi euron.  DSC06169

Jaiks! En tiennyt että meillä oli Animalia Pks tapaaminen! Kutsu tuli muutamaa tuntia aiemmin…ja oli minun vuoro muonita porukka. Hain sitten Punnitse & Säästä:stä jotain naksuja. Aika onnetonta, mut ei ollut kyllä minun vika! DSC06172

Loistava kuva bussista. Muuten, vakkaribussini on lakkautettu ja menin Sörnäisiin uudella bussilla. Josta myöhästyin. Ärsyttävän pitkä matka pysäkille. Ja sitten tosiaan siitä myöhästyin ja seuraava bussi lähtikin sitten “omalta” pysäkiltäni, eli olisin voinut ihan hyvin kävellä suoraan sinne. No, elämä on. Aina ei voi voittaa.DSC06174

Koska olin lounaaksi syönyt pussin Ikea sipsejä oli edelleen vähän huono olo, eikä ruoka maistunut menin kotiin tulutuani suoraan ompelemaan. Jotain piti saada valmiiksi, eikä niin että on noin miljoona aloitettua asiaa. Ompelin ja juttelin Piisamin kanssa, jonka koulukassinkin korjasin. Olen hyvä äiti.DSC06175

Jee! Hyvä minä! En muista tarkkoja lukuja, mutta olen tällä läjällä saanut tämän viikon pussukkaompelut ommeltua! Ja nukkepussitkin sain jo edellisenä päivänä tehtyä, joten tästä eteenpäin kaikki on pelkkää plussaa! Hyvä hyvä! Onko muuten ihanat noi kissa pussukat?!! Kissoissa lukee Adopt ja Rescue. Ja Twin Peaksin innoittamista Laura Palmer raakileistakin tykkään kovasti. Kangas on ihanaa!DSC06178

Tuli nälkä. Luin japanilaisen äidin pitämään tosi simppeliä blogia. Sorry, että mun leipä näyttää noin kamalalle. Juustosta (violan tms.) on mahdotonta leikata hyviä siivuja kun se on lopussa. Ja reunoja en syö vaan viskon ne takapihalle harakoille ja muille naapureille.DSC06181

Ok, tätä ei pitäis julkaista. Mut ihan sen takia sitten julkaisenkin. Minä ja suurin rakkauteni – Vego.DSC06182

Vegon sulaessa suussa katsottiin The Newsroom, uusi sarja jota ollaan alettu seuraamaan. Se vaan menee niin vauhdilla, että mun on vaikea pysyä kärryillä. Siis niistä uutisista. Politiikka ei muutenkaan ole ominta aluettani, saati englanniksi ja amerikkalainen sellainen. No, ei ehkä ihan kauheesti tykätä tästä, saa nähdä seurataanko kuinka pitkään.DSC06183

Hassu koira.DSC06184

Hauskaa viikonloppua! Jumbossa Pyöreät Päivät, toivottavasti paljon asiakkaita.

xoxo,

Raisa

2 thoughts on “Kuvapäiväkirja Torstailta 3.9.2015, 27 päivää reissuun

    • Pahoitteluni, että tämä on mennyt arjen tohinassa ohi! Yllättävän hyvin on sopeutunut, tuntuu, että se enemmänkin nauttii kun ei tarvii jakaa enää mitään: meidän huomiota, herkkuja, sänkyä, sohvaa, nojatuolia-mitään!

      Kiitos kommentista!
      xoxo,
      Raisa

Leave a Reply

