Kuvapäiväkirja Torstailta 31. 12.2015

Moikka!

Uuden vuoden aatto! Aina niin jännä päivä, päivä jolloin pitäisi tehdä suuria suunnitelmia, kurkistaa menneeseen, tirkistää tulevaan, listata päämääriä ja lupauksia. Tai sitten vaan syödä.

Minä keskityin syömiseen. Olin edelleen kipeä, voimia minkään tekemiseen ei juurikaan, vaikka hienot menut mulla olikin mielessä. Olin suunnitellut tekeväni mutapiirakan, kahta erilaista perunasalaattia (toinen japanilainen, johon piti tehdä itse majoneesi ja joku retikka-porkkanasalaatti), paistavani nakit ja makkarat ja tarjoavani kaiken tämän sipsien ja kahden dipin kera. No, koska olin kipeä ja kiireinen askarteluitteni kanssa vetosin heikkoon olooni ja sain miehen tekemään japanilaisen perunasalaatin ja tyttären väsäämään mutakakun. Itse sekoitin dipit ja mikrotin nakit, tytär paistoi ne makkaratkin. Vinnkinä muuten kaikille jotka juhannuksena ja uutena vuotena haluavat nakkeja tai makkaraa (siis vegaanisina tietenkin) – ne kannattaa hankkia hyvissä ajoin etukäteen, sillä ne on AINA loppu ennen em. juhlia.

Mutta ennen kaikkea tätä herkuttelua söin aamupalan. Ja vielä ennen aamupalaa pesin pyykkiä. Pesin muuten päivän aikana ehkä noin puoli miljoonaa koneellista pyykkiä, ja ripustelin niitä ympäri kämppää kun ei ole sitä kuivauskonettakaan. Tosi kuppanen kuva, mutta eikö olekin hienot tyynyliinat! Olen viime päivinä askarrellut enemmän kuin ehkä keskiverto askartelee elämänsä aikana.

24034643732_6cf5d42298_z

Tuoremehua, koska kipeä. Ja kattokaa nyt tota päällysteiden määrää! 😀 23847096420_7e95388d44_z

Jälleen kerran päätin, että on ihan ok olla epäminimalisti ja tykätä – no, kaikesta. Tein kukkaruukkuihin pilkkuja! 🙂23515939053_6c1a822b8c_z

Maalailin asioita. (tein niin vimmalla kaikkea, etten edes muista mitä kaikkea.)24142747235_418f86caf9_z

Heimoi! Michaelin vuoro olla pupujen huoneessa. Hyrrä on oikeesti ihan hajalla tästä uudesta kaverista. Mä kerron lisää joskus toiste. (pitää lähteä töihin!)23514921994_f1b983b24b_z

Lounaaksi jaksoin kuitenkin väsätä okonomiyakin. Käytiin eilen kirjastossa ja löysin best seller hyllystä ton Kaikki taivaan linnut! Oon jonottanut sitä ikuisuuden ja ainakin kaksi ikuisuutta vielä jäljellä! Ja siellä se oli, hyllyssä!24060513711_cc84c10ce7_z

Olen kipeä, joten pelasin Katamaria. Pelaan tätä ehkä ennen kaikkea, koska haluan nähdä niitä japanilaisia tavaroita, mitä kerätä siihen palloon…23847486350_bdf4c7eda3_z

Heimoi. Mäoon nai-nai. Tyynyhalailija.24143140715_e3ba5df495_z

Lisää askartelua! Tästä tulee hieno. Enkä kehoita ketään samaan, velkaisuaine ei varmasti ole vegaanista, ainakaan eläimillä testaamatonta. Ehkä saman vois tehdä Manic Panicin vaalennusaineella?24117029416_bf4c3073b1_k

Niin, muu perhe kokkasi ja minä istuin lähes valmiiseen pöytään. Ja sotkin. 24143137275_c815507c08_z

Nää on niitä puolalaisia(?) Bon Soyan nakkeja ja makkaroita. Ihan ok. Wheatyn nakit ja makkarat on parempia, mutta kun ei ole niitä myyviä kauppoja lähellä.23516334993_a85cdf23bd_z

Ei mikään sievä kuva, mutta ihana. Mun perhe. Uuden vuoden aaton aterialla, lukemassa.24035039522_06b48ffd00_z

Jälkkäriksi mutakakkua ja Monopolia. Oli hauskaa! 24060520441_befdedd416_z

Pihalla kamala röiske ja pauke, me katsottiin Everest -elokuva. Oli hyvä.

Hyvää uutta vuotta 2016. Mä yritän taas jollain uudella innolla kirjoittaa tännen enemmän. Jos vaan ennätän! Hillitön ompelu-urakka edessä! Siitäkin lisää myöhemmin!

Nyt töihin!

xoxo,

Raisa

Leave a Reply

