Kuvapäiväkirja Torstailta 28.1.2016

Moikka!

Paljon kuvia, mutta suuri osa ihania, ja siten oikeutettuja. En poistunut sisältä edes postilaatikkoon kurkkaamaan – Ihanaa! 🙂 Hitto muuten, eilen pohdin sitä, kuinka musta on jossain vaiheessa tullut ihan järkyttävän huono ihmisten suhteen. Lapsena muistan tykänneeni ihmisistä, mulla oli kavereita, ne kävi meillä ja mä kävin niillä. Oli juhlia ja kaikkee. Nuoruudessa oli vieläkin kavereita, jossain kohti kuitenkin alkoi hiipimään ajatus siitä, että mä en kuulu joukkoon. Uudet ihmiset on kamalia, ja ilman niitä kaikki on paljon paremmin. Nyt se on mennyt siihen pisteeseen, että mä ennemmin myöhästyn töistä, kuin menen hakemaan pyörääni takapihalta, jos naapuri on pihalla. Eilenkin, kun Kenai alkoi haukkumaan jotain tunsin mahassa sellaisen kauhun kouraisun – ei kai ovelle tule ketään. Puhelimeenhan en ole yli vuoteen vastannut, ellen tunnista soittajaa, koska…ääh. siellä voi olla joku. Sähköpostilaatikon avaamisesta tulee välillä ylivoimaista, joko siellä on jotain mihin pitää reagoida, tai toisaalta voi olla, ettei siellä olekaan yhtään mitään. Nyt tää välttely on mennyt siihen pisteeseen, että miehen ja äidin lisäksi on enää yksi ihminen, joka pitää minuun yhteyttä! Tokihan töistä soitellaan, mutta ne on aina työvuoroihin liittyviä asioita. Ja onhan mulla muutama kirjekaveri. Ei siinä, olen ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen tässä nykyisessä olotilassani. Ainakin itse itselleni sitä uskottelen.

Ah, tuliko taas liian henkilökohtaista?

Aamutuimaan muovit uuniin, koska halusin kokeilla miten nää toimii. Ja hyvinhän ne!

_MG_9131

Räjähtänyt granaattiomena.

_MG_9133

Aamupala. Mä yritän vuorotella leivän ja sitte näiden megatreveellisten smoothieiden välillä.

_MG_9134

Tehtävälista tälle päivälle.

_MG_9176

Kastelin kasveja, suihkuttelin ja juttelin niille. Laitoin pyykkiä pesuun ja olin oikein toimelias. Välillä ihailin kokoelmiani, jotka olin juuri nostanut tason päälle näkyville. Kirjoitin blogia ja hoidin kaikkia turhia nettihommia.

_MG_9138

Ja sit olikin aika mennä Tehtaalle. Siellä oli kamala siivo, kuten aina, joten sitä siivosin alkuun. Kun ei se ompelukaan vielä innostanut._MG_9152

Lounasaika. Miehen käskystä paistoin sesamnugetteja. En ole näitä aiemmin syönytkään. Hauskan näköisiä. (pakasteesta, Hälsans Kök -merkkisiä.)_MG_9141

Paiston lomassa laitoin pyykit kuivumaan. Tämä hienoin pyykkeihin liittyvä kuva. C:n nenäliina, ja joku rätti._MG_9142

Mies teki guacamolen._MG_9148

Loistolounas! En syönytkään noita sipsejä, vaan tortilla. Sairaan hyvää. Olispa aina lounas! Katsottiin yksi jakso Orange is the new black._MG_9150

Takaisin töihin. Hyrrän pylly. Hyrrä on maailmankaikkeuden hienoin kani. _MG_9154

Rakastan tota pientä akkaa. Jos söisin eläimiä niin varmaan söisin Hyrrän, koska se on niin ihana._MG_9158

Muovista koruiksi. Toimii!_MG_9173

Ja juu, kyllä myös ompelin. Paljon. Sain kaksi Totoroa valmiiksi. Excellent!

_MG_9169

Taas ruoka-aika. Herkullista pestoa, pastaa, kirsikkatomaatteja sekä parmesania. Mä en ymmärrä miksi tota Violifen parmesaania haukutaan – musta se on ainakin ihan hyvää. Just tolleen raasteena pastan kera. No, niillä haukkujilla on varmaan jotain vikaa suussa. Mistä tulikin mieleeni, että olen kohta viikon ajan kokeillut “oil pullingia” – öljypurskuttelua. Kerron viikon päästä (jos muistan) mitä mieltä olen. Luen kasvikirjaa.

24683767525_2421577bf8_z

Tässä focus roskiksessa, ei tarkoituksella. Laitoin kuvan kuitenkin, kun halusin näyttää kuinka tarmokkaana Hyrrä järjestää Tehdasta minun vanavedessä. Tai ehkä kuitenkin minä sen vanavedessä?

_MG_9178

Se oli tosta ompelukoneen johto-putkesta ja polkimesta ihan tuohtunut. Muutenkin pitkin päivää heitellyt kaikkia mun lattialla olevia tavaroita. Jotain kangaslaatikkoa se myös penko, viskellen niitä kankaita ympäriinsä.

_MG_9183_MG_9180_MG_9187

Multa oli jäänyt teippirulla lattialle. Sekös Hyrrää vitutti. Se pisti teipin palasiksi.IMG_9192IMG_9193

Ja siinä kaiken puputtelun lomassa tein taas töitäkin. Tässä Bella, asiakkaan edesmenneen koiran muistoksi tehty pussukka, joka sai uudet korvat, koska edelliset olivatkin lampaan korvat. Tässä haetaan niille paikkaa._MG_9177

Sain Tehtaan siivouksenkin valmiiksi! Koko päivän käyttänyt macrolinssiä, joten kuvatkin sen mukaisia. Paitsi kaksi kamalaa kännykkäkuvaa (alla oleva ja pastakuva). Tätä kuvaa ottaessani seisoin ovella, että saisin edes näin laajan kuvan. (unohtakaa noi Kittyt. Mä oon kasvanut siitä jo yli, mut toi joulukoriste jäi, kun sen siäsllä on soijapähkinöitä, jo roskis on vaan niin kätevä. Meinasin kyllä päällystää sen jollain kypsemmällä.)IMG_9194

Hyvin tehty, Raisa! Annoin itselleni hammasleimoja! Tatuointia en voinutkaan tehdä, koska korvien muoto piti ensin hyväksytyttää asiakkaalla.

24388256210_aafbd6c69b_z

Ennen nukkumaanmenoa katsottiin sitten vielä yksi kokonainen jakso, ja vähän seuraavaa, sitä vankilasarjaa. Se on hyvä. Toissailtana alettiin katsomaan Jane the virgin (tms.) ja se oli tosi hölmö.

Hauskaa viikonloppua!

xoxo,

Raisa

3 thoughts on “Kuvapäiväkirja Torstailta 28.1.2016

  1. Kyllä sulta kysytään mitä kuuluu! Ja sitten sä vastaat että “hyvää” etkä muuta. Ja se keskustelu on sitten siinä. Valikoiva muisti. Kiitos postauksesta, kiva että oli paljon kuvia!

    • Kiitos kommentista! Korjasin tuon yllä olevan postauksen, sillä hyvin muistan kuinka Johanna kysyi kuulumisia viime tapaamisen päätteeksi. Pahoitteluni. Hassua kuitenkin on, että sinä tiedät tästä Johannan ja minun välisestä “keskustelusta”.

      • Täh 😀 Minun ja sinun välisistä keskusteluista puhuin mutta hyvä tietää että pätee muihinkin eikä vain minuun. Olen pahoillani Hyrrän poismenosta, osanottoni.

Leave a Reply

