Kuvapäiväkirja Torstailta 25.2.2016

Moikkis!

Eilinen oli kyllä todella työntäyteinen! Äitillä on tänään syntymäpäivä, ja olin ilmeisesti lupautunut leipomaan sinne herkut. Oikeastaan se tais olla enemmän C:n homma, mutta koska sille tuli joku kiireellinen työ niin se sanoutui irti tästä hommasta. Josta mä tietenkin suutuin, ja sitten kun kävikin ilmi, ettei sillä niin kiire enää olekaan ja se olis voinut auttaa, jos mä vaan antaisin sille jotain, mitä se ei voi mistään muualta saada. Mutta koska olin harmissani niin en antanut. Joten porkkanakakkua lukuunottamatta leivoin kaiken itse. (Kaiken= kaksi saaristolaisleipää, 40 Dalmatialaista, tuplasatsin Vadelmaunelmia, Limettipeukaloisia, In-Kivääreitä, ja lisäksi porkkanahummusta ja aur.kuiv.tom-valkosipuli -tuorejuustoa.)

Ihan ensiksi kuitenkin huuhtelin idut. En ole aiemmin tehnyt herne- tai härkäpapuituja, enkä ihan tiedä, että pitääkö ne molemmat keittää ennen käyttöä. PAvut nyt varmaan, mutta herneet? Ja kuinka kauan. No, täytyy googlettaa. Tykkään itusista.

25175648521_30d365706c_z

Itujen jälkeen oli huonekasvien ja leikkokukkien vuoro. Olen taas innostunut leikkokukista. Niiden huoltoon siis kuuluu ennen kaikkea niiden tuominen viileästä sisälle, missä niistä on enemmän iloa. Viileä taas pidentää elinikää. Joten kun me nukutaan saavat kukat olla kuistilla.

25150539482_bfd95b1431_z

Aamupalakattaus. Ei ollut mitään syötävää, joten söin kaksi appelsiinia. Kirjoitin blogin, luin blogeja, tein tehtävälistan, vitkastelin tehtävien aloittamisen kanssa. Keitin kikherneitä.

25268786265_fe64f891ba_z

Uusi muki! Ostin valkoisen mukin kirppikseltä, ja työkaveri pyyntöni mukaisesti teki siitä tea-rexin. Minä puolestaan teen hänelle MLP korun.

24642009463_3713f424c5_z

Uuvuttava tehtävälista.

25150543872_7fac4edb52_z

Työ alkakoon! Porkkanahummus. Ja pyykkiä.

24901125799_71f6a15812_z

Ja sitten halusin kylpyyn. Hassua. En ole yli vuoteen käynyt kylvyssä, mikä on lähes rikollista, kun meillä on kuitenkin kylpyamme. Mr. Suicide. Oli ihana kylpy!

24973207090_009ff65ae7_z

Lisää leipomista. In-Kivääri.

24642020363_5ba2747705_z

Eikö tämä koskaan lopu?! Tahtoo tehdä muutakin! Dalmatialaisia.

25268801755_dd796b7d26_z

Vihdoin ja viimein sain viimeisetkin keksit paistettua! Mutta kello oli aivan liian paljon, jotta Animalian Susiluennolle olisin ennättänyt! 😦 Olisin kovasti tahtonut mennä.

25175609441_a7b7b42247_z

Ooh! Postia! Kirje Ameriikasta! (lähes koko meidän talo, varsinkin alakerta on ihan sekaisin, tavaraa olohuoneesta on kaikkialla.)

24901138329_f7e564cec9_z

Käveltiin Siwaan, hain kaksi laatikollista kankaita Matkahuollosta sekä huomenna kotiinpalaavalle nuorisolle mehua. (yleensä en osta juuri koskaan mehua, mutta nyt oli vegaani-kaveri tulossa yökylään!) Mulla oli filmikamera mukana, joten niitä kuvia saattekin odottaa vielä jokusen tovin.

Kävelyn jälkeen mies teki päivällisen (lounaaksi söin hänen tekemänsä smoothien, sekä pitkin päivää maistelin taikinoita ja leipomuksia.) ja minä olin Tehtaalla pakkaamassa kahta tilausta ja ihan pikkuisen järjestelemässä. Huutava nälkä. BLT voileivät olivat maailman parhaat. Ihan megahyvää. Pekoni ostettiin Vegekaupasta Vaasankadulta, jotain saksalaista se tais olla. Kyllä olen sitä aiemminkin syönyt, mutta nyt oli kyllä parhaat pekonit ikinä. Parhaat voileivät ikinä. (ehkä mulla oli vaan niin kova nälkä?) Syödessä katsottiin melko huono jakso Modern Familyä.

25242545166_8d9f34ae96_z

Oltiin molemmat ihan nukkumaanmenokunnossa, mut kello oli vasta kahdeksan ja mulla vielä toinen tilaus paketoimatta. Ja äitin lahjakin laittamatta. Joten ei auta, back to work.

25150563572_8f502aa163_z

Koska olen turkasen hidas paketoimaan kello oli melkein kymmenen, ennen kuin päästiin takas alakertaan. C siis tuli leikkaamaan vastahaettuja kankaita.

Katsottiin American Crime Story, joka kertoo O.J. Simpsonin oikeudenkäynnistä ja koko siitä jupakasta.

Hetken kirjoitin vielä kirjettä, josta C hermostui, josta minä hermostuin. Jatkoin kirjoittamista. Kynä temppuili. Aloin lukemaan. Sovittiin. Nukahdin.

Loistokasta viikonloppua!

xoxo,

Raisa

Leave a Reply

