Kuvapäiväkirja Torstailta 2.2.2016

Hatchoo!

Ehkä kaikkien aikojen tylsin kuvapäiväkirjapostaus. Sorry. Olen kipeä.

Varasin lääkäriajan, koska edellisenä päivänä silmäni oli ihan hajalla ja kurkku kipeä ja olo muutenkin kurja.

Menin lääkäriin, ylläni paita, jonka mies joutuu aina iltaisin auttamaan yltäni. Siellä sitten lääkäritädin katsellessa taistelin sen yltäni. (se on just se huppari, jonka öljykuolasin.) Lääkäri alkoi kuumottelemaan viemällä minut toiseen tutkimushuoneeseen tutkiakseen silmääni tarkemmin. Lisäsi sitten vielä pökköä pesään jättämällä minut odotushuoneeseen ottaakseen yhteyttä Silmäklinikalle.

25948093662_8ce426e6e6_z

Saateri soikoon! Jouduin menemään sinne päivystykseen. Eikä lääkäri edes vaivautunut kertomaan syytä sen tarkemmin. Silmäni oli jo hyvää vauhtia paranemassa, ja siltikin joudun viettämään vapaapäiväni päivystyksessä? Ei kiitos. Netistä kuitenkin suomensin mitä lääkäri epäili minulla olevan (keratiitti) enkä sitten uskaltanut olla menemättä.

26040629585_7d9475552d_z

Iloisestihan se päivä siellä sitten vierähti. Kirjoitin kirjettä, puhuin epämiellyttäviä puheluita ja söin puolet tuosta Vegan Tuck Boxin mukana tulleesta keksistä.

25438100473_9a8fdd504e_z

Keratiittia minulla ei ollut, mutta muistaakseni sarveiskalvon pinnalla jotain rappeumaa tai jotain. Ei vakavaa, mutta aika ajoin todella kurjaa. Sain loppuelämäkseni kehoituksen käyttää paksua tahnaa öisin molempiin silmiin. Hahah! Entä jos en olisi vakituisessa parisuhteessa? No, onneksi olen! Lisäksi sain pinnalla olevien haavaumien vuoksi neljän päivän antibioottikuurin rikkinäiseen silmääni. Se vasta paksua tahnaa onkin, ja sitä täytyy (-isi) laittaa neljästi päivässä. Loppuu tunnit kesken kaikkien näiden töhkien kanssa.

Niin, jäin sitten ilman sairauslomaa, koska väitin etten tarvitse sitä, olihan minulla vapaapäivä. (en ole kertaakaan ollut sairauslomalla nykyisen työsuhteeni aikana, ja tämä on minulle suuri ylpeyden aihe. Ja kiistaton todiste ruokavalioni erinomaisuudesta.;) )

No, oloni ei ollut kovinkaan hehkeä illalla, eikä seuraavana aamunakaan. Joten varasin uuden ajan lääkäristä. Nyt olen sairauslomalla. Tiedän tarvitsevani sitä (niin, minulla on siis ihan perinteinen flunssa, joka ei mennytkään ohi päivässä.), mutta silti tunnen melko suurta syyllisyyttä maatessani sängyllä/sohvalla toisten tehdessä työvuoroni. En tiedä miksi.

Nyt olen keksinyt uudelleen You Tuben! Seuraavan kerran kun voin ajatustasolta siirtyä tekoihin tiedän miten tehdä mainiot silmänrajaukset! Tai ensi kerralla ollessani shoppailemassa mietinkin ehkä kaksi kertaa(tai kolme, neljä, viisi?) ennen kuin alan latoa rahojani tiskille. (K-raudassa on aivan tosi ihana ananaksen muotoinen pöytälamppu, josta saisi ihan huipun, jos sen spraymaalaisi kultaiseksi! Mutta Afrikan nälkäänäkevät!?!)

Tai muuta. Nyt menen kuitenkin katsomaan animea. Katson AINA japanilaisia elokuvia ollessani sairas. Ja niin olen tehnyt nyttenkin: Flying colors, Siskokset, Instant swamp ja nyt vuorossa Studio Ghibliltä jotain. Son moro.

(mulle tuli vasta jälkeenpäin mieleen, että olis pitänyt pyytää sitä silmälääkäriä ottamaan mulle kuva mun silmästä, vaikka ihan vaan kännykällä. Se oli sen verran nuori ja jotenkin rento, että olis varmasti suostunut. En tiedä, että miten kuvia saa otettu aniiden laitteiden läpi, mut kait siltä olis jonkinmoiset suurennukset saanut.)

Pysykää terveenä.

xoxo,

Räkänokka-limakeuhko Raisanne.

 

4 thoughts on “Kuvapäiväkirja Torstailta 2.2.2016

    • Hahah! Tälläisestä munahitistä en ole kuullutkaan! Vaikuttaa melko töhnäiseltä! Kiitoksia! Kyllä tämä tästä! Ja ainakin nyt voi hyvällä omalla tunnolla katsoa elokuvia aamusta iltaan. 🙂 Ja juoksuttaa miestä! 😉
      xoxo,
      Raisa

Leave a Reply

