Viikon ostos, 7

Taas myöhässä! Mut mä unohdin!

Kuten olen viime postauksissa antanut ymmärtää, on mulla shoppailuhimo laantunut, eikä mulla ole tännekään järin ihmeellistä sisältöä. Mutta! Se oli itse asiassa mun alkuperäinen tarkoituskin, että olis enemmän sellaisia ihan tavallisia asioita, joita voi ostaa peruskaupoista. Eikä siis just sellaista ulkomailta tilattavaa erikoiskrääsää mitä mä oon tännen enimmäkseen listannut. Vaikka ihania nekin ovat. 🙂 Mutta niiden aika on toistaiseksi ohi. Toivottavasti pysyvästi.

Ennen kuin mennään asiaan, niin mennään yhteen toiseen asiaan. Mulla on ollut ongelmia mun pojan kanssa. Se skippaa aterioita, ei ikinä syö aamupalaa, viikonloppuisin ei syö lounasta, kun luuhaa vaan kavereittensa kanssa. Omassa huoneessaan se kyllä mussuttaa jotain koko ajan. Käy jatkuvasti Lidlistä hakemassa jotain epäruokaa ja epäjuomaa ja täyttää niillä itsensä. Hiukan mua risoo sellainen. Ja siitä on sitten tullut sanomista. Toissapäivänä se sitten sanoi, että kun ei ole mitään syötävää kotona! Häh?! Meillä on kaapit täynnä ruokaa, pakastinkin niin täynnä, että hyvä että kiinni menee.

Mut oonkin sitten katsonut noita meidän melkoisia ruokavarastoja teini-ikäisen pojan silmin…jauhoja, hiutaleita, pähkinöitä, herneitä, marjoja, papuja, riisiä, pastaa, oluthiivahiutaleita, soijarouhetta…ehkä meillä ei olekaan mitään syötävää 17 v. pojalle, joka hädin tuskin saa keittiöön valot päälle. Koska mulla on niin epäitsekäs vaihe meneillään niin mä sitten leivoin tupla-annoksen tosi terveellisiä taateli-auringonkukansiemen muffineita ja kaksi raparperipiirakkaa, sekä tein tupla-annoksen makaronilaatikkoa. Pistin melkein kaiken pakkaseen, kerta-annoksina, niin on teinin helppo ottaa ja pistää vaikka mikroon. Ja nyt olen sitten kahtena aamuna laittanut niille molemmille aamupalan. Mua ärsyttää, että pitää isoille ihmisille laittaa, kun ne vallan mainiosti vois itsekin sen tehdä, mutta jos vaihtoehto on se, ettei ne tee niin kaipa mä sitten jatkossakin sen aamupalan niille väsään. Samalla, kun teen omani ja C:nkin.

Pointti mulla tässä se, että joo mä voin huutaa lapsille naama punasena kolme kertaa päivässä, että pitää syödä, pitää syödä, pitää syödä! Niin, että ainoa efekti mitä sillä on on mun kurkun kipeytyminen. Tai sitten mä voi kiristää niitä, kuten mun miehellä on tapana tehdä. Eikä sekään tehoa. Tai sitten mä voin tehdä ruokaa ja tunkea sen niiden nenän eteen. Toistaiseksi se tuntuu toimivan parhaiten. Sitä yritän sanoa, että ehkä voisin itsekin ottaa vähän vastuuta lasteni syömisistä. Tokihan voisi olettaa, että 15 ja 17 vuotiaat osaisi itsekin laittaa jotain, mutta totuus on se, ettei ne viitsi. Joten Lidl ja roskan syöminen. Tai sitten minä näen vähän vaivaa ja teen herkullisia välipaloja helposti nautittavaan muotoon. Huutamisen sijaan teen asian eteen jotain. Ja kappas! Sehän toimii!

Ja nyt sitten asiaan. Viime viikolla ostin ja ennätin kokeilemaankin Amy’s Kitchen Enchilada -pakasteateriaa. (jossain edellisessä postauksessa puhuin burritosta, mutta muistin väärin. Enchilada se on!)

_MG_9695.JPG

Kyseessä amerikkalaisen firman vegaaninen (ja gluteeniton, jos jotakuta kiinnostaa) tex-mex pakasteateria. Olen näitä nähnyt Tikkurilan sekä Jumbon Prismassa. Hintaa on vähän vajaa 6 euroa. Mieheni on näitä aikoinaan kuulemma syönyt todella paljon, ja on tykännyt kovasti. Joten vähän etukäteen hirvitti, että entä jos minäkin tykkään kovasti ja haluan jatkossa jatkuvasti jotain näin tyyristä. Kuusi euroa pakasteateriasta on mielestäni paljon. No, joka tapauksessa ostin 5 pakettia. Töihin evääksi pari ja jokaiselle perheenjäsenelle helpoksi ateriaksi/kokeiltavaksi yhdet.

Hmm…minä en tykännyt. En ainakaan kuuden euron edestä. Koostumus oli mielestäni vähän outo, eikä maku ollenkaan täyteläinen. Söin kuitenkin kaiken, ja siis oli se ihan ok ja nälkääkin se piti. On kuitenkin ihan mahtavaa, että yksi uusi pakasteateria valittavana, aiemman kahden lisäksi. Mutta ei minun tarvitse niitä kotiin ostaa. Hyvä niin. Silti vähän harmittaa.

Tein tästä kuitenkin “Viikon Ostoksen”, vaikkei se mielestäni viikon paras ostos ollutkaan, mutta kuitenkin sellainen, josta halusin mielipiteeni kertoa.

Tälläistä tällä kertaa. Syökää hyvin!

xoxo,

Raisa

 

4 thoughts on “Viikon ostos, 7

  1. Kuulostaa hyvälle varsinkin noi taateli-auringonsiemenmuffinit, tuu meille leipomaan tai anna resepti. 😀 Täytyy kanssa testata nuo Enchiladat, en oo niistä ennen kuullutkaan. Alkaa huolestuttamaan, että olenko tippumassa jostain kelkasta. Koska viikonloppuna huomasin yhden kaverin päivityksestä, että on tullut jotain uutta salmiakki-chili-vadelmajäätelökin. Enkä ole tiennyt mitään!

    • Mä voisin yrittää jaksaa tehdä jonkun reseptipostauksen, sillä niistä oikeesti tuli yllättävän hyviä ja silti terveellisiä! Salmiakki-chili-vadelmajäätelöä!!?! Häh?!!? Mä pysyn suht hyvin kärryillä kun C seuraa vegaanituotteet.net uutisia tai jotain. Ja se aina kertoo uutuuksista. Muuten en tietäis enää mitään, kun en jaksa fb ryhmissäkään enää seurata.
      Mut hittolainen! Salmiakki-chili-vadelmajäätelö!
      Kiitos kommentista!
      xoxo,
      Raisa

  2. Johanna, älä huolestu, se jätski on ihan uutuus. Mäkin vasta viikonloppuna siitä kuulin. Nyt kun vielä näkiskin sitä jossain (samoin ku sitä uutta Lovicee, oon nähny vaan tyhjiä hyllyjä). Tolta Amy’siltä tuli joku toinenkin uus pakastesafka, sain joskus tiedotteen. En nyt tarkemmin muista.

    • Lovicea ollaan löydetty täältä jostain meidän läheltä (kun ei ole niin suurta vegaaniyhteisöä täällä päin rohmuamassa hyllyjä tyhjäksi), mun mielestä se ei ole mitenkään erikoista. Makeaa vain. Tofulinen jäätelöissä enempi makua. Tässä minun tuomioni. 🙂 Amy’siltä on ainakin lasagne, mut siinä oli riistojuustoa. Mutta en tiedä onko se se, jota tarkoitit.
      Kiitos kommentista! Musta on ehkä maailman toisiks ihaninta, että täällä blogin kommenttiosuudessa käydään tälleen keskusteluja! ❤
      xoxo,
      Raisa

Leave a Reply

