Kiitollisuus ja Kuva Päivässä, 21.-27.4.2016

Heipsistäkeikkaa!

Kiitollisuus:

21.4 torstai

Kypsyminen. Siis voi ei, voiko tiikeri oikeasti päästä raidoistaan? Voiko joku oikeasti kasvaa isoksi, lakata keräilemästä, haalimasta, tykkäämästä Hello Kittystä?  Voiko Raisasta tulla aikuinen?

Ehkä?

22.4 perjantai

Tenten järjestämä myymälä. Töissä on otettu toisesta myymälästä meille apua järjestämiseen ja pojat! Tekee hyvää! Mua on aina harmittanut ihan vietävästi, kun meidän myymälä on niin sekava ja sekainen. Vaan ei ole kauaa! Toki tässä murrosvaiheessa meillä on siellä melkoinen kaaos ja ihmiset kiukkuisia, mutta meikäläinen tykkää! Järjestystä! Siisteyttä!

23.4 lauantai

Puhtaat petivaatteet. Koiraperheessä tää on aina niin iso juttu! Puhtaat, hiekattomat petivaatteet! Ihq!

24.4 sunnuntai

Zero Waste videot. Youtubessa taas. Mä en edes ajattele pääseväni siihen, että meidän perheen vuoden roskat mahtuisi litran lasipurkkiin, mutta silti näiden videoiden katsominen todella inspiroi tekemään parempia valintoja kaupassa ja vähentää tarvetta shoppailuun.

25.4 maanantai

Superluonnollinen kosmetiikka. Ah! Minimalismin ja Zero Waste ideologien vanavedessä tulee tietenkin myös tarve kaikenlaiseen puhtauteen. Luonnollisuuteen. Joten kosmetiikkaa katsoo jälleen uudessa valossa. Ja tässä valossa Elf näyttää aika rumalle. (ja tietenkin itseään on kaikista helpointa toteuttaa shoppailemalla! Ostin palashampoota ja muutaman muun asian täältä. Onko lukijoilla kokemuksia palashampoosta? Kiinnostaisi kuulla!

26.4 tiistai

Hyvän ruoan syöminen. Tein merilevä”silakoita” ja ne olivat herkullisia.

27.4 keskiviikko

Avocado. Nom nom nom.

Kuvat:

112/365 Pölyinen poni.

Heippa!

25968386443_7c80aa2f77_z

113/365 Sängynpääty.

Kaikki kuvat ja taulut ja muut mitä on seinällä, on C:n, ei minun! Minulla ei ole mitään! seinällä. Ei tarvitse, koska olen iso tyttö. Olen kyllä puhunut C:lle, että siirtäisi nuo kamansa jonnekkin muualle, ja uskon kyllä että aikanaan ne siirtää.

26596255652_a8a786d346_z

114/365 Pikkupyykkiä.

Mitä mitä?! Vauvanvaatteita?!

26689221985_36dcf73dbf_z

115/365 Kosmetiikka.

Tämän olettekin jo nähneet, mutta tämän idea on kuvastaa lähtötilannetta. Tässä tämänhetkinen kosmetiikka-arsenaalini.

26662290686_a911413736_z

116/365 Kenai juo.

Joku unohti taas ottaa kuvan…

26596260652_ef840b9389_z

117/365 Petsit kylvyssä.

Piti pestä ennen kun voi myyntiin laittaa. (Haluaako joku ostaa?)

26662363386_3bc4141d45_z

118/365 Sammakonkutua!

Iik! Ihanaa!

26085187143_5ed97e7fee_z

Tässäpä tämä! (kuulisittepa miten Michael tömistelee yläkerrassa!)

xoxo,

Raisa

10 thoughts on “Kiitollisuus ja Kuva Päivässä, 21.-27.4.2016

  1. Palashampoopesun jälkeen pääni oli likaisempi kuin ennen pesua. Ehkä se sopii jollekin, jonka tukka on kuivanlaista käkkärää? Jo vuosia olen pessyt tukan Urtekramin No Perfume -shampoolla. Se ei ole kovin kallista, sitä saa Prismasta. Sillä on pupu-, eko-, vegan- ja allergiamerkki sekä pohjoismainen ympäristömerkki. Pesen tukan joka toinen päivä ja hyvä on.

    • Joo, tuota vähän pelkäänkin, että jääkö siitä tahmanen tunne. Firman, josta shampooni ostin, nettisivuilla oli vihjeitä tämän välttämiseen. Aion kokeilla niitä ja jos ei auta niin palaan takaisin “roskaavaan” shampooseen. Mulla käytössä Santen ja Urtekramin nesteshampoot tällä hetkellä ja olen niistä molemmista kyllä tykännyt kovasti. Haluaisin vaan vähentää tuottamaamme jätettä. Kahden teini-ikäisen kanssa eläessä shampoota kuluu…
      Kiitos kommentista! Täytyykin kokeilla, mikäli palashampoo ei ole meidän juttu, tuota hajustamatonta shampoota!
      xoxo,
      Raisa

  2. Mä käytin ennen Lushin palashampoita, kun yritin olla parempi ihminen ja välttää roskaa. Toimi ihan jees, mut sit vaan laiskistuin ja ostin “tavallista” purkissa olevaa kamaa. Tykkään kyllä ideasta. Onneks shampoopurkin tyhjenemiseen menee kuitenkin joku vuos, niin ei niin hulluna roskaa tuu…

    Vois kyllä pyrkiä taas vähentämään tota jätettä, poden huonoa omaatuntoa, kun oon alkanu ostaa niin paljon yksittäispakattuja ruokia (mut kun ne uudet rahkat on niin hyviä!). Zero Waste -meininki on siistiä, mut no chance että sellaseen ikinä pystyis. Menee vähän sykleissä aina tää ekompi elämä, pitäs taas skarppaa.

    • Meillä menee shampoota tosi paljon, lapset ei varmaan osaa käyttää sitä kohtuudella. Jotenkin musta tuntuu, että koko ajan saa olla heittelemässä kaiken maailman pulloja roskiin. Ja just siks mä haluaisin kokeilla jotain roskatonta. Lushia mietin, mutta kun mulla on tapana vetää kaikki vähän överiksi, niin ajattelin sitten tämänkin ja kun ainakin kaikissa niissä palashampoissa jotka jaksoin käydä läpi (yhden tai kaksi) oli SLS:a, jota tietenkin kuuluu välttää… niin etsin jotain luonnollisempaa. Mutta jos mä tästä uudesta sitten tykkäänkin niin emmä kyllä usko että jaksan niitä jatkossa Jenkeistä tilata anopin osoitteeseen (ihan jäätävän kalliit postikulut sillä firmalla, niin tilasin anopille joka oli muutakin meille päin lähettämässä) niin ehkä sitten kokeilen sitä Lushia.
      Niin, ja se vielä, että voi olla vaikka kuinka itse siitä palashampoosta tykkäisin, tokkopa saan lapsia siitä innostumaan. No, sen näkee sitten.
      Jätteen vähentäminen on ollut mulle jo pitkään melkoinen intohimo, mutta nyt vasta tuntuu kuin ottaisin omasta käytöksestä vastuun. Mun mielestä sitä, tai sen merkitystä vähätellään ihan suotta. Niin että oleellisempaa olis se “näkymätön”, eli just vaikka vegaaniruokavalion kautta saavutettava “säästö”, siis just hiilijalanjälki, energiansäästö jne. Ja emmä sitä kiistä, mutta jäte on niin konkreettista. Entä jos meillä ei olisikaan jätehuoltoa? Oltais hyvin pian kusessa. Tai ennemminkin hukuttais paskaan.
      Mulla kans menee sykleissä ekoelämä, nyt hyvä kierros meneillään! Ja juu, ne rahkat on kyllä hyviä! Mutta säkin oot tommonen leipuri-kokki, niin kyllä sä loihtisit paremmat herkut itse! 😉
      Kiitos kommentista!
      xoxo,
      Raisa

      • Vaikka kierrätys on hieno juttu, niin toivoisin, et ihmiset kiinnittäs enemmän huomiota just siihen, et tuottais sitä jätettä vähemmän. Se olis tehokkaampaa. Ärsyttää välillä, kun ihmiset on tarkkoja roskien kierrätyksestä, mut ostaa sit kuitenkin koko ajan lisää kamaa kaupasta.

        Mä käytän välillä tyhmästi veganismia tekosyynä, et voi kuluttaa jotain enemmän. Esim. ennen olin tarkka, et suihkut oli tosi lyhyitä, nykyään saatan joskus ajatella, et säästän vegaanina niin paljon vettä, et ei kai tällä niin väliä. Sama noiden pakattujen ruokien kanssa: pitää muka ostaa pitääkseen kysyntää yllä. Mua ahistaa töissä, kun roskis täyttyy päivässä kun kaikki syö yksittäispakattuja rahkoja ja jogurtteja (vegaanisia onneks sentää!). Mut ehkäpä nyt inspiroidun näistä sun säästäväisyyspostauksista ja alan kiinnittää asioihin taas enemmän huomiota :).

      • Mä pitkään lohdutin itseäni just tolla, et vaikka ostan (kamalasti) niin ainakin kierrätän ja eihän se sit niin kauheen paha voi olla. Ja kuitenkin tiesin, ettei se kierrätys oikeesti yhtään mitään auta suhteessa siihen miten paljon koko ajan ostin. Ja sama juttu ton veganismin kanssa! Et voi lennellä sinne tänne ja ostaa kaapit täyteen muovia, kun oon kuitenkin vegaani ja siten kulutan automaattisesti vähemmän luonnonvaroja. Ja kans toi kysynnän ylläpito! Minun harteilla! As if! Onneks sipsikaljavegaaneita on niin paljon niin ostavat minunkin puolesta! 🙂 Pelastetaan me Senni maailma sit kahdestaan!
        xoxo,
        Raisa

  3. Köyhällä äidillä ei ole varaa jättää kaikkea joulun alle vaikka olisi kuinka kyse “vain” pussikalenterin pikkutilpehööristä. Kuinka monta noita Petsejä on? Onko ne miten hyvässä kuosissa? Paljonko pyydät?

    • Pahoitteluni, myin jo Petsit! Niitä oli 35 kpl ja niille oli kasa tarvikkeita mukana. Pyysin (ja sain) 50 €.
      Mun mielestä on fiksuakin katsoa jo nyt joululahjoja, tai siis jouluun liittyviä lahjoja, niin ei tule sitten joulutohinoissa ostettua kaikkea turhaa kaupasta. Onnea kalenteri täyttöön! Mulla olis tyttären vanhoja poneja ja muutamia Barbie/Monsteri/Bratz nukkeja, jos kiinnostaa?
      Kiitos kommentista!
      xoxo,
      Raisa

  4. Mä käytin palashampoota ku esikoinen oli auva ja mulla oli joku luonnollinen-vaihe. Etsin sellasen palashampoon jossa oli vähiten MITÄÄN ja käytin sitä jonkun vuoden. Ihan järkyttävän likanen tukka koko sen ajan. Jos sulla on muuten jotain barbin tarvikkeita ja vaatteita niin kiinnostais!

    • Uh, joo. Ihana kuulla! 🙂 Mut siis kyllä niiden on pakko joillakin toimia, kun niitä kuitenkin on maailmanlaajuisesti myynnissä. Mut hitto, mulla on vielä niin hienorakenteinen tukka, et se on varmasti just sellanen limanen roikko tollasella pesun jälkeen. Äh.
      Mut ehkä mä todistan et kyl ne sittenkin toimii!?
      xoxo,
      Raisa

Leave a Reply

