Kuvapäiväkirja Torstailta 12.5.2016

Superpahoittelut, että myöhässä! Eilen oli aamuvuoro ja illemmalla ei vaan ennättänyt. Torstai 12.5 oli hyvä päivä. Miksikö? No siksi.

Aamulenkki Kenain kanssa.  Aika kaunista kun tuomi kukkii. (onko tuomi?)

DSC06564

Valitettavasti ilmainen blogialustani ei tue videoita, joten en voi postata sitä tänne suoraan, mutta Linkki! Videon lopussa päädyn ryteikköön, jossa linnunpesä. Sitä ei videolla näy, mutta illalla kävin uudestaan. Katso kuva tuolla alempana.

Kaikki tekosyyt oli käytetty, joten ompelin. Tehokkaasti. Kaksi albiinolepakkoa saivat alkunsa.

DSC06568

Häirikkö. Että on rento kaveri. Se on ihana. Vaikkei olekaan Hyrrä.

DSC06585

Hiukan se tykkää, kun sitä hoivataan. Silloin, kun oli vielä kaksi pupua, jotka tulivat toimeen keskenään opin, että puput hoitavat/hellivät? toisiaan päästä aika paljon, muistaakseni nuolemalla. Hyrrä ainakin innokkaasti nuoli Sokeria silmistä ja päälaelta. Joten tätä olen sitten tehnyt yksinäiselle Michaelille. No, en suinkaan nuole sitä, mutta silitän silmien ympäriltä ja korvien edestä. Sen sijaan, että ottaisin sitä syliin (joka itse asiassa taitaa olla kauhistus kaneille) ja silittelisin omin ehdoin teenkin sen hänen ehdoillaan. Ja minulla on piirun verran tyytyväisempi kani.

DSC06588

Katsokaa! Sain yhden lepakon valmiiksi! Ja siitä tuli näin hieno!! Hyvä minä!

DSC06590

Tehtiin ruokaa. Mies valmisti seitanin ja keitti perunat,minä paistoin seitanin, tein kastikkeen ja jämäsalaatin, josta tuli yllättävän hyvää: kevätkaalia, liotettua sipulia, porkkanaa, aur.kuiv.tomaattia, wasabimajoneesia (ostin just tuubin wasabia ja kotona huomasin, että sitä oli täällä avaamaton tuubi, joten nyt täytyy keksiä keinoja käyttää sitä! Ideoita?) ja soijakastiketta.

Oli herkullista. Praise seitan!

DSC06570

Jälkiruoaksi päätin elää vähän ja syödä “Twix” patukan. Siis uuden, vegaanisen version Twixistä. Kuka muistaa sen nimellä Raider? (minä!)  Oli hyvää, muttei se kyllä juurikaan esikuvaansa muistuttanut. (ja kyllä! Nämä muoviin pakatut suklaapatukat ja muut herkut ovat todella roskaavia! En ole “Zero Waste” ajatusmaailmassa vielä niin syvällä, että voisin näistä luopua, mutta ehjä joskus?)

DSC06571

Käytiin iltapäiväkävelyllä. Kenai laidunsi. Mies oli mukana, fysioterapeutti oli teipannut sen jalan, ja sanonut, että kävely tekee hyvää. Hyvästi minun ja Kenain kahdenkeskeiset tuokiot.

DSC06578

Minä tiedän!! Ei saisi kokoaikaa käydä siellä pesällä, mutta en voi itselleni mitään. Tällä kertaa äiti ei ollut pesällä, mutta katsokaa!!!! Siellä on linnunpoikanen!

Minä lupaan, että teen parhaani jättääkseni heidät rauhaan.

DSC06582

Lenkin jälkeen kirjoitin random kortin ja poistin toistakymmentä tavaraa. Mä niin innolla odotan, että mitä sitten, kun koen ettei enää tarvitse poistaa, ainakaan tälleen vimmalla. Siis sitä odotan, että millainen Raisa minusta kuoriutuu. Koen, että olen muuttunut tosi paljon, kävin alkuviikosta mieshammaslääkärilläkin! Ihan oikeesti! Ja se kehu mun hammas -paitaanikin! Naishammaslääkärit ei ole ikinä noteeranneet mun hammas -korvakoruja tai pinssejä. Ja sen miehen puudutuspiikitkään eivät sattuneet! Ja viimeksi kun olen joutunut asioimaan lääkärissä, niin naislääkäri osoittautui ihan kuumottavaksi ja miehet, joiden kanssa jouduin asioimaan olivatkin paljon rennompia, ja toinen vielä kirjoitti yli viikon sairasloman! 😀 Ehkä ens kuussa, kun “voin” taas käyttää rahaa, varaan itselleni hieronta-ajan Jumbosta, yhdeltä mieshierojalta. Ehkä.

Niin, siis minä kasvan. (valitettavasti myös fyysisesti. Plääh. No, onneksi on mekot. Kaikkien lihonneiden pelastus!) Olenkohan jo maininnut, että myös lelut, ne lapsuudesta tutut pakkomielteeni, ovat menettämässä taikaansa. Mikä on käsittämätöntä. Minä olen ihan käsittämätön. Miten kenestäkään voi tulla näin fiksu näin yht’äkkiä? Uskomatonta!

Onneksi pihalla meni siili, että saatoin taas rauhoittua. Siilit on ihania.

DSC06593

Yritän vähentää myös tv:n katselua, joten skippasin miehen ehdottamat Freaks &Geegs:it ja luin sen sijaan kirjaa. Usein, kun olen väsynyt katson tv:tä, vaikken oikeastaan haluaisi ja vaikkei meillä olisi mitään mielekästä katsottavaakaan. Ihan vaan, kosk aolen väsynyt, enkä jaksaisi muutakaan. Yritän täst’edes joko lukea tai mennä nukkumaan.

Ei muuta. (nyt vituttaa. Rankasti. Huomattiin just, että miehen parempi pyörä on varastettu. Se ei ollut edes ajokunnossa, vaan vaati jotain korjaustyötä. Ja joku on viime yönä pöllinyt sen meidän pihasta. Taas joku ollut meidän pihalla kun me nukutaan. Vastenmielistä. Meiltä on niin monta pyörää varastettu kun ollaan asuttu täällä. Toi tais olla kuudes. Millä oikeudella kukaan tulee meidän pihalle? Miksi pyörien varastaminen on niin arkipäiväistä?)

R

Leave a Reply

